Sånt jäkla sketväder....

publicerat i Allmänt;
på ren götebosska. Nä nu får det vara nog med regn. Jag vill ha sol!! Är så infernaliskt rastlös....har varit och tränat och det var kul! Vaknade 6 i morse av att lilla Stollekatten stod och hoppa på mig.....jag tror hon börjar bli senil....tjattrar och tjattrar och så har hon fått jordloppor så i morse klia det på hela kroppen på mig. Det var bara ut med lakanen och rusta och på med antiloppmedel i nacken på henne...ja jisses hon är 14 år och har aldrig varit sjuk...peppar peppar...ett sånt praktexemplar till katt:))

Ska sluta med att dricka så mycket vatten också!! Man kan bli vattenförgiftad....jo det är sant. Jag dricker kopiösa mängder med vatten och dem säger att det inte är bra åsså blir man svullen av det också och stackars njurar som får jobba jämt.

Nä snart e det väl läggedags och inget att läsa....ha ha det var bara elände idag tydligen:))



Här ligger "loppsäcken" med Björne:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

Kan bara hålla med. Sketväder! Har i alla fall varit o klippt mig idag och lagt i lite mer blonda slingor...

Sicken go katt ni har! Alla jordloppor på er tomt verkar stortrivas i hennes päls. Bara tråkigt att det är en "hållplats" i er säng....tur att det går att bota relativt enkelt. Ja ni får väl planera något fint till Er dag nästa helg!

Ha det så gott

Kram

Marie

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Goskissen=) Nää man ska verkligen inte dricka för mycket vatten, blanda upp det då&då med vin fniss



Är sååå jäkla trött på det här vädret men vad hjälper det att gnälla, inte ett dugg har jag märkt:-)



Kram kram

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Här är det blåsten som är värst. Iskalla stormvindar har det varit. Man tänker ju på Dagmar som härjade här i julas. Nu har vi äntligen fått ordning på tomten och det bara blåser o blåser så dom stackars träden som är kvar nästan ligger vågrätt. Vill inte ha ner några nya.

Är det inte bra att dricka mycket vatten heller. Det tjatas ju att man ska dricka mycket. Jag själv är riktigt dålig på det.

Haä har då våren stannat av. Det händer inte mycket på vårfronten. Men vi har ju haft minusgrader på nätterna. Ha det göttast. KRAM!

Kommentera inlägget här :