Ännu lite mer matlagning....

publicerat i Allmänt;
jodå det blev det....nu är jag inne på 3:dje sittningen lunch denna veckan ha ha. När jag var färdig med morgonbestyren så stod dottern utanför med Linnéa och Gustav. Dem hade varit hos trädgårdsmästarn i närheten så dem ville åka till mormor:)) Kul att dem vill komma.....tänk om dem inte hade velat komma till mormor....

Vilken tur att jag hade lagat lite LCHF mat. Dottern går på det och trivs med det så jag tog fram min fetaostgratinerade kyckling och barna fick mormors fiskbullar med gräddsås......

När dem hade gått så var det till att ge sig ut och handla. Jag tycker inte jag gör annat!! Men nu har jag gjort upp en budget för mathandlingen och stoppar undan pengar varje månad till matpengar så jag får hålla mig inom ramen för annars blir det för tokigt.

Var på systemet och handlade en dyr vinflaska och lite goa cider och några roliga ölsorter. Det är kul att prova lite annat nån gång eller hur?


Å sen bestämde jag mig för spinning på måndag em. Det var längesen jag körde spinning. Det är så fruktansvärt kul. På gymmet där jag gick hade dem ingen sån träning utan man bara harvade runt på massa maskiner och det är inte min stil. Jag gillar gruppträning och fartfylld musik. Då drömmer jag mig bort en timme och får dessutom se lite folk och inte bara massa kastruller:)) Och så får man hiskelig motion. Jag gillar utmaningar och tar i så svetten lackar.

Nä ni nu ropade middagspotäterna.

Ni får ha en skön kväll! Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Klart dom vill komma till mormor=)

Ja finns mycket kul att prova på systemet. Letade igår efter en ny cider men den fanns inte på vårt bolag.

Härligt att du gillar träning, gör ju jag med egentligen, men alla gym ligger så långt bort=(
Jag vill ha nära så träningen blir av.kram kram

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Jag skulle oxå behöva köra lite gi just nu kram

3:e kommentar, skriven , av ÅsaGåsaKlinga:

Ops!!
Det var jag som skrev kommentaren innan kram igen

Kommentera inlägget här :