Sport, OS en klassillnad??

publicerat i Allmänt;
Jag har haft en avkopplande dag fastän jag egentligen ville träna men jag kände att jag orkade inte...man kan vara psykiskt trött eller bara fysiskt eller skadad....å då när jag satt med mitt kaffe i eftermiddagssoffan och tittade på tjejerna som gör rytmisk gymnastik fick jag mig en funderare.... Dessa tjejer är inte mer än 17-20 år och vänder och vrider sina kroppar ut o in och hamnar "bara" på 15:e plats och kommer inte ens till final!! Hur mår deras kroppar när dem är 30? Rullator eller vad? Jo jag tänker på Jimmie Lidberg....brottaren...han har svår artros och vann brons i OS och var så glad att han grät och sa att nu är det slut med tränandet och min rollator står och väntar på mig" E det vitsen med det hela att träna ihjäl sig? Jag om nån vet vad det är att träna....fast inte på dem senaste veckorna men det var så illa att jag tränade dubbelpass för att vara DUKTIG.......och då är det nåt fel!! Man kan inte äta eller träna sig duktig....man måste vara ett med sin kropp... det har jag kommit på.....å jag slutar aldrig att röra på mig....vad det nu än är....för kroppen är till för att röra på sig om det så är gräsklippning eller promenader eller som med mig ett riktigt jävla hårt träningspass så svetten lackar.......men att utsättas för psykisk press samtidigt är tabu och då tänker jag på handbollsmatchen som var idag. Oj oj så spännande men vilken press psykiskt...jag trodde jag skulle få hjärtinfarkt bara jag tittade på det:)) När vi satt och titta på matchen fick jag mig ännu en funderare....Pippis brottades när han var liten och jag frågade varför han inte fortsatte? Nä sa han det var i Göteborg matcherna gick.....Jaha sa jag men din pappa kunde väl köra dig? Nä han jobbade jämt sa Pippis.....ja men spårvagnen in till stan kunde du väl ta dig till? Nä sa Pippis vi hade inte pengar till spårvagnskuponger:)) Och jag som hade spårvagnskuponger till min ridning....det var ingen som körde mig heller.....men spårvagnskuponger hade jag..... Man förstår inte den enes sätt att tänka förrän man i dessa situationer förstår hur knapert den ena hade det med pengar och den andra hur knapert hon hade det med kärlek från de sina....... Ja detta blev ett långt inlägg men jag kan bara säga att tänk er för innan ni gastar om nåt till dina närmaste....dem kanske har haft det tufft..... Här är två stycken som blivit uppfostrade motsols men som ändå håller ihop i vått och torrt:)) Kram vänner ! från Mumin och Pippis

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Tänker så jag med...dom tränar ihjäl sig. Jag själv tränade som ung många många gånger i veckan, därav min onda rygg.

Det kan bli för mycket av det goda=) Härligt att ni hänger ihop ni två, fina är ni tillsammans.

Stor kram

2:a kommentar, skriven , av Sylvia S:

Kloka ord Mumin. Läste just idag hur många idrottare, både proffs och amatörer, tar till värktabletter för att orka träna fast de har värk och ont i kroppen. Förstår de inte att kroppen vill säga dem någonting. Det är inte en slump att så många aktiva idrottare får besvärliga krämpor i relativt tidig ålder.

Kommentera inlägget här :