I städtagen....

publicerat i Allmänt;
Har jag varit idag. Jodå var uppe vid halv åtta och började på att ta bort gamla blommor som stått hela sommaren och blivit tråkiga. Sen putsa jag alla fönstren invändigt och hängde upp nya gardiner och tvätta dem gamla.....jag höll nog på i fyra timmar för efteråt fick jag dammsuga överallt. Det var skräpigt av gamla torra blommor. Sen tog jag mig en tur ut i trägården och klippte gräset. Vad det växer fortfarande......man får ta det minst en gång i veckan för att det ska vara kort..... Grannarna har jag kört till tåget också, dem skulle till Halmstad och Tylösand för ett par spadagar......ja det skulle jag behöva också känner jag. Fast jag är inte sådär trött ändå men lite ledighet skulle nog inte skada. Jag funderar på och sätta mig på motionscykeln.....jag är så hård i magen.....men jag har ju rört mig hela dagen....ja ja jag får se hur jag gör:)) Åsså e det ju Dallas ikväll!! Det får man ju inte missa........ Ha det gott vänner! Kram Mumin Har ni sett vilka härliga vindruvor vi har på altanen? Snart e dem mogna....så goa!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

Du är ju helt otrolig, vilken energi du har! Själv har jag vatir hos vetten idag med Chelsea. Hon har ingen ohyra men skinnet var irriterat så nu skall hon få kortison-spray för att lindra klåden och så skall hon få några starka droppar i nacken i gång varannan vecka i tre omgångar, så får vi se om det hjälper. Huvudsaken är ju att klådan släpper för det är hon ju besvärad av. Hon har ju kliat upp sår längst sidorna så det irriterar ju. Skall ta på henne ett par av mina sockor till baktassarna ikväll. Undrar hur det kommer gå....Skönt i alla fall att det inte vär ohyra eller rävskabb. Sånt är ju lite läbbigt.
Det är nog bäst att lilla fyrfotingen får ligga hemma imorgon så åker matte till Ullared och roar mig.... Ha det gott Kram Marie o Chelsea!

Kommentera inlägget här :