Hej på er igen!

publicerat i Allmänt;
Ja jisses vilken vecka!! Stolllekatten har varit sjuk och jag har passat Alfons och kört med mina kastruller i evigheter ha ha. Ja jäklar så är det när man är mormor och farmor och mamma.......mamma vet allt....men inte pappa:)) Jodå min vecka började i söndags med lunch och middag för Alfons med familj...dem bygger ut så dem har bara 40 kvm att härbärgera på så jag säger inte om det....dem kan ju knappt röra sig därhemma och sen måndag tisdag så var jag dagismamma för Alfons för han skulle skolas in på ons-fre......ja jäklar en sån intensiv unge....jag kan inte fatta vem han är lik........inte farfar i alla fall.....han ligger på soffan och löser kryss när jobbardagen är gjord men farmor då? ha ha...... Jodå han kom igår också på kvällen för föräldrarna skulle gå på bio och jag sa att då kan jag låta honom sova här så får ni lite sovmorgon:)) Den lille somnade halv åtta och sen sov han så gott fast han väckte mig kl 4 på morgonen......han ligger och knör som vi säger i götet på en och lattjar lite med fötterna.....men sen fick jag se ett solskensleende kl halv åtta och en blöt puss på munnen.....det kvittar om man är alldeles slut......det kan man inte bortse ifrån en sån kärleksförklaring:)) Jo så har jag jobbat!! Papper papper papper till revisorn......ja jag säger inget mer men det var en pärs.....så nu har jag sagt till Pippis att han får göra mig en Irish Coffe...åhhh så gott det ska bli....med massor av grädde och lite java och wiskey....jag gillar inte wiskey ...men i en Irish Cooffe går det utmärkt...då känner man inte smaken ha ha. Här e han pussgurkan...å jo jag tror han kommer i morgon också......men då ska jag gå en lång promenad....lugnast så:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

Hej Lillemor
Jag blir nästan trött och får nog gå och lägga mig efter att ha läst ditt inlägg. Hur orkar du ?? Jag blir matt bara av att läsa allt du hinner med. Får nästan dåligt samvete....
Har lilla Stolla hittat hem igen?
Kram
Marie o Chelsea, så klart

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Jag blir trött jag med! Vilken superduper mormor o farmor du är o fru!! Och så ska man ju va älskarinna, ha krafter kvar när ens karl har..löst korsord! Hihi..kommer du ihåg Siwan när hon sjöng den låten. Det stämmer ibland. Jaghoppas du säger ifrån när du inte orkar med alla barnen. För det måste man få göra. Man är ju ingen ungdom längre. Hur är det med Stolla undrar jag också?
Inge roligt när djuren blir sjuka. Dom är så hjälplösa.
Själv känner jag mej piggare nu, men magen är inte okej än, så jag får inte börja med den nya medicinen än.
Ha en skön söndag och vila dej! KRAM KRAM!

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ja du har fullt upp som vanligt=) Ja vi är ju kissevakter..phu jag är ganska slut efter att ha koll på kissen hela tiden. Han krånglade sig ur selen för ett tag sen..hjälp va rädd jag blev!

Men han dök upp igen...phu! Ha en fin dag och glöm inte att vila du med..kram kram

Kommentera inlägget här :