Härligt med augusti....

publicerat i Allmänt;
Nu blir det mörkt ute igen...jippie....och jag kan tända lampor!! Jag gillar när det blir mörkt ute på kvällen...får gärna vara sol på dagen men när det är kväll och natt ska det vara mörkt. Jag vet att inte många gillar hösten men jag tycker hösten är gudomlig med sin klara luft och härliga färger.....
 
Man sover bättre också och det gör barnen med som ska till dagis och allehanda aktiviteter. Nu börjar dagis på måndag men lille Alfons börjar inte förrän den 15:e så farmor ska ställa upp och passa den lille godingen....och nu börjar det bli mer folk på gymmet också...snart drar höstschemat igång där med och det ska bli härligt!!
 
I morgon ska vi till grannarna som har sommarstuga på fashionabla Marstrand. Ska bli riktigt kul att komma dit och Pippis ska ut och fiska makrill. Jag älskar makrill!! Det bästa med västkusten är makrill och dem härliga kräftorna och humrarna vi har i vårt salta vatten. Kanske jag tar mig ett dopp också....skulle vara så härligt att bada i havet:))
 
Nu får ni ha det så gott mellan skurarna.....här åskar och regnar det som vanligt!
 
Kram Mumin
 
Marstrandsön

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Bada i havet är något speciellt men det ska vara varmt=)

Mmm hummer, mums. Jag gillar faktiskt mörkret på kvällarna jag med, vi satt och myste igår kväll med flera värmeljus som sällskap.

Ha det gott vännen, kram

2:a kommentar, skriven , av Sylvia S:

Vilka fina bilder från Luxembourg, blir nästan sugen på att åka dit. Fast jag kan inte prata franska förstås. Jag älskar också hösten - det är min årstid och visst är det mysigt på kvällarna när man boar in sig och tänder smålampor och har det mysigt.

Kommentera inlägget här :