Planteringsdags

publicerat i Allmänt;
Ja det är lite kallt ännu, men jag har satt ut lite växter som jag hoppas tål lite kyla.

Idag har det varit en riktig arbetardag ha ha.

Först så vaknade jag klockan 4 !!!!!! vad i hela friden skulle jag vakna så tidigt?? men jag kunde inte somna om. Så jag tog täcket och vandrade till soffan där jag läste lite grann, men somna icke. Jag var väl inte trött......

Sen när jag fått lite kaffe vid halv åttasnåret så satte jag igång och tvätta lakan och täcken och vad hör jag: Jo en mus igen!!! i Pippis nattduksbord. Jag fattar inte varför inte Stollekatten kan äta upp dem....grrr.....

Ja ja sen så klippte jag gräset för första gången denna vår och sen köpte jag blommor. Jag for runt lite överallt och jag beundrade dem vita fälten av vitsippor som jag flög förbi....sagolikt vackert...som en matta.....men regnade gjorde det lite grann emellanåt.

Sen planterade jag och satte ut mina "djur" i trädgården. Nytt för i år är en höna och en papegoja:))

Jag har plåtat lite så här kommer det lite nyplanterat.



Lite lila och gula blommor i öppna spisen....



Violer snööga tror ja den heter och lila vad det nu är............



Fåret och det blåvita...vad annars när man är Göteborgsk.....



Papegojan bland blommor.....men sen ska jag plantera blommor i gojans färgen...snyggt!!



Fru Anka med vårhatt och lite blomster...



Hönan och "Strindbergslampan" ha ha grannen har riktiga hönor och dem kacklar utav bara den...jag tycker det är mysigt:))



Sist men inte minst...trollena...som hängt med ett bra tag.

Kram ha det gott! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Så grönt och fint du har det hemma hos dig Vilken dag du haft kram Tingeling

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Ja klockan fyra är lite väl tidigt!! Så fint du gjort det men jag måste erkänna att jag inte är så förtjust i prydnadsdjur..men lammet var gulligt!



Ha en gôrgooo dag..kramen

3:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Så flitig du varit och så fint du gjort!

4:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Oj va du är duktig! Klippt gräset redan.Och planterat sommarblommor. Ojojoj! Vi hade vitt av snö härommorgonen när vi vaknade. 5 cm hade det kommit under natten.Men borta nu som tur är. Vi har inte krattat gräsmattan än. Det ser för hemskt ut här..sen skogsavverkningen i höstas har det blåst hit en massa kvistar o skräp. Kan inte du komma hit o göra fint åt mej också?

Så här är det när man åker bort så pass länge. Snön låg för fullt när vi for o nu är våren här o vi hinner inte med riktigt. I helgen åker vi bort igen. Till Enköping bär det av den här gången. FN veteranernas årliga fest går av stapeln där igen. Det brukar vara kul och nu blir det lite extra för dom firar 50 årsjubileum i år.

Sen på söndag åker vi vidare till Sthlm o hälsar på lillgumman som fyllde 1 år när vi var borta.Mormor har presenter med sej så klart. Just nu är dom i Italien men kommer hem på lördag.Dom har varit en vecka där o allt har gått så himla bra. Ellie älskar att semestra sa mamma när jag pratade med henne.

Ha en fin helg nu kära Mumin o vila nu efter allt jobb du har gjort.Kram kram!

5:e kommentar, skriven , av Ingegerd:

Den lilla hönan är sötast! Jag har också satt ut min keramikhöna. Visst är det mysigt med levande höns, men ett fasligt jobb att sköta dem har jag hört. Har handlat perenner, men det är så svinkallt så jag väntar med planteringen!

Kommentera inlägget här :