Tabberas....och översvämmning

publicerat i Allmänt;
Hej! Nu är jag pigg igen! Tack jag är jätteglad för det.

Idag kom Gustav klockan nio och väckte nästan mormor, men det gjorde inget......men stackars denna gravida kvinna som går som en anka och väntar på att få föda......stackarn. Hoppas det kommer igång snart så hon blir av med den där stora magen som är ivägen...

Jodå vi var ute och promenerade alla tre. Gustav går så snällt och fint och håller mormor  och mamma i handen.

Sen var det vila, ja inte för mig, men Gustav och mor hans sov.

Så skulle jag gå ner i källaren och ta upp tvätten och vad mötte mig? Jo ett översvämmat golv......jädrans.....ringde till Pippis och han sa att jag skulle stänga av vattnet. Sagt och gjort och sedan stod jag och öste upp allt vatten i en spann..........

Ja utan vatten och med en liten hemma och middag.....ni kan tänka er hur här såg ut.....travar av tallrikar och glas och kastruller och bananer och ärtor osv...ja jisses.....

Men Gustav och jag tog oss iväg på en runda på 1 timmes promenad. Han tycker det är roligt att titta på alla bilarna och plogbilarna. Han sitter som förstenad och vet ni vad? Jag har fått ett namn av denne lille herrn: NANNA, just det så heter jag nu:))

Men min älskade lille Pippis....tänk vad han är händig. När han kom hem fixade han röret. Det är skönt att vara gift med en händig karl:))

Nu har jag plockat undan och diskat och torkat så nu är det fint igen.

Ha det gott! Kram Mumin



Klart som korvspad att man har varit gift med denne mannen i 30 år:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Hej hej Nanna. Jaså han har hittat på ett nytt namn på mormor. Jag kallas för Nunna av mina syskonbarn och även av mina syskon nu för tiden.

Jobbigt på slutet av graviditeten. Hoppas det smäller till snart och att det går bra för henne. Gustav förstår väl inte så mycket av det hela när han är så pass liten.

Stackars dej som har så mycket att stå i och blir det översvämning också. Men tur du har en händig karl som fixar allt. Dom växer inte på trän så det är bra att du är rädd om honom.

Ha en mysig kväll . Kramkram.

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Ja vad vore man utan en händig karl!



Ni är så goooa ihop...har dottern gått över tiden??



Ha en fin lördag..lilla Nanna, kramen



Kommentera inlägget här :