I am alive.....

publicerat i Allmänt;
Som påskkärring har man mycket att göra i dessa tider......köpa godis och påskmat...passa barnbarn och påskkatter...städa lite överallt....de bortgångna har fått sitt på graven....som sagt....jag lever ett liv som en "skållad råtta" Men i morgon långfredag så ska jag bara ta det lugnt. Pippis ska vara hundvakt och jag ska dricka äggtoddy och titta på TV ha ha. På påskafton ska vi ner till dottern och barnbarnen och äta påskmat. Jag har varit barnvakt i två dagar....ååå dessa små kryp va goa dem e....men det är rätt gött att komma hem till sin säng:)) Nån träning har det inte blivit av men jag har tränat nog....så jag kan gott ta en paus. Pippis har planterat penseér och påskliljor i krukor medans jag varit borta...hoppas de håller ett tag...snön är ju borta men det blåser för jävligt och är kallt.... Nu är det natt och Mumin och katten ska gå och lägga sig, kvasten är använd så nu kan jag gå och lägga mig med gott samvete. Jag får önska er en trevlig påsk! Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Hej du glada påskkäring!Tittar in och önskar dig en God och Glad Påsk käraste Mumin!Själv drar jag iväg, dock inte till Blåkulla som alla andra.Jag åker på min försenade resa till Tobago nu äntligen. Hoppas nu att allt går bra, men det ska det ju göra . Jag är pigg och känner mej frisk.Äter fortfarande medicin men håller på att trappa ner.

Ha det riktigt gott. Många påskkramar skickar jag!

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Hallååå där "kärringa"..vad är det du inte förstår???



Sonen flyttade ihop med kompisar igår..nåt annat är det inte som händer vad jag vet, mer än att vi njuter av att vara själva!!



Ha en gooooo Påsk raring..kramen

3:e kommentar, skriven , av Ingegerd:

Ja, här har kvasten gått också, men nu får det vara nog. Skön kväll med blått ljus över trädgården som nu nästan helt blivit befriad från snön. Våren är på väg norrut! Kram!

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Önskar dig en trevlig helg med.

Idag ska jag slöa hela dagen.....hoppas att jag kanske får jag nåt lite besök men inga måsten alls....kram Tingeling

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Nää du darling den här gången var jag inte bakfull..haha.



Rejält sjuk...inte okey idag heller men på benen iallafall.



Kram kram

6:e kommentar, skriven , av Kersti:

Jag hade en skön påskhelg på torpet. Latade mig och gjorde just ingenting alls. Det var välbehövligt och väldigt skönt. Den här veckan är jag ledig och pysslar med lite än det ena än det andra. Kram

Kommentera inlägget här :