Här är ditt liv...

publicerat i Allmänt;
har jag tittat på. Mikael Persbrandt, denne härliga männsika och snygg är han också!!:))

På tal om sitt liv så har jag på de senaste dagarna fått en inre ro på nåt sätt, vet inte vad det är men kan man säga att livet har kommit ikapp en?

Förut har jag tänkt att det och det ska jag göra "när jag blir stor". Förstår ni tänkandet? Jag har alltid sett framåt och det är väl bra i o för sig men jag har kommit till en vändpunkt i mitt liv där jag äntligen har blivit vuxen.....

Jag kan se tillbaka på livet med både glada och sorgsna minnen.....men nu är det som om jag tänker att nu är jag nöjd. Inte för att jag vill dö men som sagt jag är nöjd nu. Behöver inte bevisa för mig själv att jag ska prestera massa saker för att tillfredställa mitt inre och yttre utan det har kommit en lyckokänsla inom mig där jag ser att det jag åstadkommit på denna jorden har jag gjort bra och nu är det bara att suga åt sig av efterrätten.

Nu kan jag inte göra mer än att leva fullt ut och ta hand om det jag skapat och har. Jag trodde inte jag skulle få ro innan jag tog på mig träfracken, men jag är så innerligt tacksam för denna känsla som kommit till mig och jag ska försöka förvalta denna känslan på bästa sätt.

Kram på er alla! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Vi såg inte Här är ditt liv..vi gick till puben istället..haha



Vilken skön läsning Kära Mumin...låter verkligen underbart!



Ang drömmen så gjorde vi inget du satt inklämd bland en massa damer du gjorde ingen ansats att prata med mig...du bara morsade lite haha.



ha en fin dag fortsätt att må bra..kramen

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Va härligt det låter Mumin!Underbart!

Här har det blivit tyst o tomt. Nu har dom åkt hem till Sthlm. Tänk va konstigt att sova utan en mjuk o go kattkropp intill sej. Och att vakna o stiga upp utan att mötas av världens underbaraste leende från lilla Ellie. Såå goo o glad o sööt!Mmmm säjer jag.. va härligt med nya små barnbarn!

I går var dom o träffade hennes kusiner som är stora pojkar allihopa. Dom gillar sin lilla tjejkusin väldigt mycket.

Ha en härlig vecka! Kramkram!

3:e kommentar, skriven , av Kersti:

Det låter helt fantastiskt. Njut av den känslan riktigt riktigt mycket och av livet. Och njut av hösten. Jag tycker egentligen också om att krypa in och mysa, tända ljus och laga värmande grytor. Men mörkret tycker jag är tufft och värre blir det för varje år.

Kommentera inlägget här :