Äntligen har......

publicerat i Allmänt;

stakarna tagit sin plats och jag har tagit fram lite julsaker också....men mer blir det inte......jag tycker det blir så rörigt med massa tomtar här och där....nä lite Feng Schu ( ha ha stavas det så) så det blir lite rymd...det gillar jag men inte för kalt heller.

Igår var jag och gympa och alla blev så glada att se mig.....men dem skoja och sa att nä du får inte vara med så brun som du är:))

På lördag är det kalas och då kommer mina barn och Gustav så i morgon blir det till att handla massa saker att äta......

Jag vet inte om jag längtar tillbaka till värmen.....Pippis gör det....men ni vet jag är en höst och vinterfreak ha ha.

På resan så blev Pippis av med sin keps och linne och kavaj.....f-n vad förbaskade vi blev....men som Pippis sa att har man lagt ut tusentals kronor på en resa så får man räkna med lite svinn.

Jag måste berätta en rolig och läskig sak. Jag och Pippis låg på hotellrummet och tittade på TV. Vi hade markterass och vi hade öppet dörren för det var så varmt...helt plötsligt stod det någon utanför helt svart med bara massa vita tänder och sa: Do you want coconut? Jäklar va rädd jag blev....men han försvann lika kvickt som han kom:))

Lite bilder kanske:

Stranden nedanför hotellet....dem hade bar där också:))



I urskogen i Pinar del Rio....där var så bördigt och frodigt


Har ni sett en sån vacker blomma? Helt underbar...


Tobaksplantor som bebisar på väg att växa till sig


Såhär fint gjorde städerskan varje dag och la massa blommor i rummet....



Här avslutar jag för idag....mer bilder kommer. Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anna-Maria:

Hahaha! Vad roligt med den gränslöse mannen med kokosnötter.

2:a kommentar, skriven , av Sylvia:

Niverkar haft en härlig resa. Fina bilder.

3:e kommentar, skriven , av Helena:

Åh så härliga bilder.=)

Jag gillar värme men inte när det är så där läskigt hett.

Jag plockar fram mindre och mindre för varje jul känns det som.

Ljustakar och stjärnor är ju självklart men sen har jag några tomtar bara som jag valt med omsorg också julgran förstås.

Trevligt att ha dig hemma igen.=)

Kram vännen!

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

Var blev av med det???

Vi klarade oss allt med hem även bagaget..haha!



Nää faktiskt inte så trött vi åkte ju åt rätt håll värre för er!

Jag är fylld av energi idag fått massor gjort fast klockan bara är nio!

Men hua för ert besök..läskigt!

Vår städerska gjorde också fint..hon fick bra med dricks också.

Och poolkillen bäddade våra solsängar från dag två..och det gjorde han bara åt oss??

Vi hade så bra att vi kunde ta nya handdukar varje dag till pool och strand himla bekvämt.

Inga blöta sandiga handdukar på balkongen!



kram kram

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

Äntligen kommer jag til dig på bloggen. Ni verkar ha haft det fint. Men vad är det för människor som själ kläder! Grrr för sådana.

Jag gillar inte heller att det blir för mycket tomtar. Tycker det blir så rörigt.

Nä lite ska det vara:)

Nu ska jag läsa mer hos dig. Kram Nalle

6:e kommentar, skriven , av Helena:

Det blir en del gardiner att stryka när man vill ha 4 vepor i två fönster men det går ändå lätt att stryka dem eftersom det inte är så mycket tyg.

Jag har inte gröna fingrar men just orkidéer tycks trivas här.=)

Det är underbart nu när de flesta av den blommar eller är i knopp.

Kram!

Kommentera inlägget här :