Idag höll jag på att dö

publicerat i Allmänt;
Jo det är säkert.....låter kanske hemskt men det var otäckt. Jag är ju väldigt allergisk och jag äter ju medicin för det jämt. Jag har något som heter kronisk nässelfeber, vet inte vad det kommer ifrån men ibland kan det blossa upp utan förvarning så egentligen måste jag ha med mig en spruta jämt ifall jag skulle få en chock.
Men det var längesen nu så jag har inte brytt mig om att skaffa några sprutor på länge och det ångrar jag idag. Ska ringa till doktorn i morgon och be att få några.

Kände mig väldigt trött på morgonen och det kliade i ögonen och sen sa det bara PANG.....hela jag blev full av blemmor och hjärtat bankade och jag blev nästan alldeles borta. Som tur var hade jag cortisontabletter hemma och stoppade i mig 9 stycken i rask takt.....men det var hemskt.....jag försvann ett tag och när jag vaknade så slog hjärtat som en hammarslagare men kliandet hade gått över. Jävlar va rädd jag blev!!

Detta har hänt en gång innan......på en spinningcykel.....jag kände hur det började klia i hårbotten och sen försvann synen och jag vaknade upp i en ambulans. Blodtrycket var 50/70 så det var i sista sekunden som dem räddade mig, sen dess fick jag sprutor att ta om det skulle hända igen och som jag alltid ska bära med mig.....men detta var 11 år sedan och man glömmer fort.

Nu känner jag mig väldigt trött, det tar styggt på kroppen att nästan dö............ska gå och lägga mig så får jag se hur jag mår i morgon.

Kram och ha en god natt!! Tänk att det alltid är så dramatiskt när det gäller mig ha ha....ja ja tur att man lever, tack för det!


Jag orkar inte hälsa på er idag......återkommer i morgon puss

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Men snälla rara vännen va fruktansvärt otäckt!

Tur at du hade cortisontabletter hemma jag har bett min läkare att skriva ut till mig. Men icke sa Nicke...du får komma till vårdcentralen!



Jag kan ju få jobbiga astmaanfall..men jag ska ha tabletter med mig när jag åker till Thailand..så det så!!



Jag är sååå glad att det gick bra med dig...stooooor kraaaaaaaaaaaaam

Kommentera inlägget här :