Genomförkyld.....

publicerat i Allmänt;
har jag varit eller är rättare sagt fortfarande.....I torsdags så skulle jag gå och gympa.....men det var inte meningen det se.......det ringde på dörren och utanför stod Tore målarens fru och grät. Jag släppte in henne och hon berättade att Tore hade cancer och inte hade långt kvar att leva.........skulle jag säga att "Nä jag kan inte ta emot dig nu för jag ska träna?" Nä det blev det ju naturligtvis inte........

Stackars lille Tore......jag säger ju det.......fan lev livet medans ni kan....det kan gå så fort...och alla dem som sparar och gnetar......SLUTA....till vilken nytta?? Men det är klart att man ska inte leva över sina tillgångar. Hyra och mat  ska betalas!!

Ja sen var det avslut på svärmors fastighetsaffär och här satt jag och räkna och knåpa ihop det så gott det gick......och jag tror att alla är nöjda och glada och jag tog faktiskt betalt för allt arbete jag lagt ner....det skäms jag inte för.

Sen var det som om luften gick ur mig...världens feber och förkylning....så jag har legat pall hela helgen...men var tvungen att gå till jourcentralen idag för jag kunde knappt andas så tät var jag...så det blev både hostmedicin, cortison och penicillin. Men jag ska säga er att det var på nåt sätt skönt att legalt få ligga i sängen om ni förstår, annars är jag ju uppe fastän jag är sjuk men nu gick det inte. Ingen melodifestival eller nåt denna helgen, bara sovit.......

Men nu har jag duschat och känner mig lite bättre.........det blir en svit på Sheraton på bröllopsdagen och jag har beställt champagne och blommor och choklad också till rummet..........Det känns himla gott.....kanske ett biobesök eller en operaföreställning vem vet vad vi hittar på...njuta av den dagen ska vi som sagt:))

Kram på er alla och ta vara på er......livet är skört. Puss Mumin

Ps Kom ihåg att ALDRIG gå och lägga er osams....man vet inte om man vaknar upp tillsammans nästa dag DS

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kersti:

Vi har snart varit gifta i 24 år. Aldrig har vi somnat osams. det är en gyllene regel som vi lever efter. Ha en härlig dag med Champagne och allt. Kram

2:a kommentar, skriven , av Anna-Maria:

Fy vad hemskt med Tore. Stackars hans fru och barn.



Jimmie köpte en tv till badrummet igår så han sparar inte på slantarna. Lyxfällan nästa.



Skönt att du är bättre nu. Sheraton låter flott.

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Men åhhh så tråkigt för dina vänner!



Genomförkyld är jag med..men jag ska släpa mig till jobbet det blir till att gå på Alvedon idag!



Ha nu en skön måndag...och Hotell Sheraton lät ju inte fel...kramen

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Kersti: Det är bra det att ni aldrig somnar osams. Tänk vad man hade haft samvetskval...Kram



Anna-Maria: Ja stackars barnen....Lina är ju inte mer än 12 år....Jaså du det blev en tv ha ha...ja ja va fan.....nu kan han ligga och blåsa bubblor och titta på TV....bara han inte somnar där:) Kram



Ninni: Jaså du är också förkyld......ja usch va det var efterhängset....är inte bra idag heller. Kram

5:e kommentar, skriven , av Ingegerd:

Fint av dig att ställa upp för grannfrun, det är då det behövs en god vän. Du har så rätt, ta vara på varje dag som om den är den sista, men man glömmer... Bra att bli påmind om den regeln: att inte somna osams, men inte alltid det känns möjligt.

Kommentera inlägget här :