Här är jag.......

publicerat i Allmänt;
Jisses va upptagen jag vart över helgen. Har inte suttit en minut och hunnit blogga nä det har jag absolut inte hunnit.

Gustav kom i lördags förmiddag och hans mamma och pappa fick den där goa helgen dem längtat efter i stan alldeles för sig själva. Det var ett jäkla trixande på lördag för sonen skulle ut och svira också så då fick Pippis åka till hans hus och passa Günther. Så där satt vi på lördagskvällen på var sitt håll och var barnvakter:))

Tittade på melodifestivalen och sen kröp jag till kojs. Men jag sover dåligt när Gustav är här. Jag ligger och lyssnar om han andas.......så det blev inte många timmars sömn, men han är ju såå go den lille och jättesnäll.

Halv sju väckte han mig och sonen som hade rumlat i stan blev väck också....han sa " vilken jäkla väckarklocka, nä då är det bättre med hund"  ha ha.

Sen var det full rulle igen med Gustav men han äter ju så jättebra så det gäller att hänga med i svängarna när maten vankas. Jag for som en skållad råtta mellan vällingflaskor och grötburkar.............sen kom ungdomarna vid middagstid......ja inte var dem utvilade, det kan man inte säga men dem hade nog haft roligt och det var ju huvudsaken. Sen var det middag och därefter blev jag lämnad med tusen kastruller......jäklar va trött jag var.......dem sista krafterna tog jag och diska och sen gick jag och la mig. Pippis sov som en stock i soffan.......så där låg vi i varsitt hörne och trynade.

Idag har jag städat hela huset, det behövdes och handlat ny mat för veckan. I morgon blir det gympa igen och livet börjar återgå till det normala.

Hoppas ni haft det bra i helgen här kommer mina barnbarn på rad:



Här är "lille" Günther med sin pappa.....



Här är Gustav med mamma och nyinköpt huvudduk:)



Mmmm va det är gott med mat.....sölekocken:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Jag förstår att du har haft fullt upp..haha



Kram kram

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Man kan inte riktigt koppla avnär manhar de små

Det var skillnad när man hade sina egna

Skönt när det blir vardag igen även fast det är hur kul som helst när alla är hemma kram Tingeling

Kommentera inlägget här :