Vilken midsommar....

publicerat i Allmänt;
den värsta på mannaminne och då menar jag inte att det blev för mycket snapsar......tvärtom det blev knappt några alls!!

Kände på morgonen att jag hade så ont i halsen så jag kunde inte svälja, det gjorde så ont att jag nästan skrek när jag skulle dricka vatten. Äsch sa Pippis ta dig en rackabajsare det svir gott i halsen. Så det gjorde jag men det blev inte bättre.

Sen var vi hos grannen kl 3 och åt och hade det trevligt tills jag började frysa så in i norden......jag blev dösjuk....nä sa jag jag kan inte sitta upp så jag fick gå hem i trans och väl hemma tog jag tempen och den var uppe i 40 grader. Jag bara slängde mig i sängen och där låg jag och hackade tänder.

Igår åkte jag till akuten och där konstaterades halsfluss...jisses sa doktorn...här var det svullet och görigt, men jag fick penicillin så nu börjar jag känna mig bättre. Har sovit i 2 dagar i sträck....så denna midsommarhelgen vill jag glömma.

Nu hoppas jag att jag kan gå till Liseberg i morgon med Gustav och hans föräldrar och farmor och farfar, men jag får väl ta det lugnt.


Kram på er! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Men lilla gumman vad är detta för dumheter...usch och fy!



Halsfluss har jag inte haft sen jag var tonåring det är ju hemskt!

Och 40 grader..stackars stackars dig!



Tur att du är på bättringsvägen..stora kramar

2:a kommentar, skriven , av Kersti:

Stackare. Vår äldsta dotter har haft det lika dant. Legat helt för ankar, isolerad i lillstugan när vi andra roede oss. Men idag är hon är bättre. Skönt att du också är det. Kram och hoppas ni får fint väder på Liseberg.

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Du stackars dig krya pådig nu så du kan gå på Liseberg med Gustav kramelikram Tingeling

4:e kommentar, skriven , av Fia:

Men vad tråkigt att du råkade ut för halsfluss. Det är så många som har åkt på en massa jobbiga sjukdomar på senvåren/försommaren. Man tycker ju att det borde höra till vintern i stället.

Hoppas penicillinet hjälper så att du snabbt blir av med eländet. Sköt om dig och krya på dig!

Kram, Fia

Kommentera inlägget här :