Sicken gubbe........

publicerat i Allmänt;
man har till make...........Han är iväg och köper ännu mer alkoholhaltiga drycker i Tyskland och nu svämmar det snart över här..........och jag blev förbannad idag på han det vill jag lova. Det är inte ofta men jäklar vad besviken jag blev.....

Sov för en gång skull gott i natt och jag åt frukost i min ensamhet.....visst är det skönt att vara ensam ibland......ha ha jag är som en eremit.......gillar mitt egna sällskap bäst:)) Nä jag kan säga så här att jag trivs fruktansvärt gott då jag få gå i min egna takt och bestämma över min tid utan att någon lägger sig i.....däremot är jag inte osocial, tvärtom........

Jo jag satt vid fruktostbordet och funderade vad jag skulle hitta på idag för ingen skulle ha middag, sonen skulle på galej och Pippis var som sagt i Tyskland så jag tänkte nu jäklar ska jag gå till Liseberg och spendera min dag där och spela lite på chokladhjulen och njuta av de fina blommorna, ta mig en kopp och kanske en middag........ååååå dagen låg liksom framför mig. Härligt!!

Jodå hade väl varit på Liseberg en timme så ringer Pippis....." var är DU????" precis som om det hade hänt något. Jag sa jag är på Liseberg! "Fan sa han pengarna räcker inte" Nähä och jag är inte hemma menar du och kan komma till undsättning med en överföring? Okej jag får väl åka hem då sa jag. Fan va förbannad jag var!!! Visst kollar man väl om man har med sig tillräckligt med pengar när man åker bort, det gör i alla fall jag, men Pippis är så bortskämd med att jag sköter allting så nu hände denna fadäsen.......det var inte 50 hem utan körkortet hade nog rykt om polisen hade stoppat mig eller också hade den som kom i min närhet fått en blåtira!!!!!!!!!

Nåväl allt ordnade sig och sen bar det av till skogen och promenix med Günther och sonen och sen iväg igen till sonens fest. Ha ha sonen sa att " ja du morsan om inte Pippis hade dig så vete katten hur han hade klarat sig" och det är ju lite farligt det där att veta allting om man skulle råka ut för nåt eller hur?

Jag fick några bilder i alla fall ifrån Liseberg och jag hann och vinna två kramdjur till Gustav:))



Sagoslottet.....å det är mysigt att åka omkring därinne



Toblerone.....det hade jag velat vinna en hel drös:))



Restaurang Tyrolen och massa fina blomster




Ha ha ser ni vem det är?? Jo Mumin i spegelhallen......långa ben vill jag lova:))



Söt isbjörn vann jag liksom



Liksom denna roliga råtta eller vad det ska föreställa.....den tog jag upp med en gripklo ha ha



Promenix i skogen med farmors lille sötnos:)


Nä nu får det väl bli lite TV.......kram så länge! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kersti:

Så kan det vara. Här är det kära mannen som håller ordning på mig :). Vi var på Lisseberg förra sommaren. En varm och härlig dag. Tog tåget upp och lånade min farbrors hus i Kungälv. Vi hade det ur mysig som helst mannen, döttrarna och jag. Kram

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Nämen sicken gubbe förstår att du blev SUR!!



Du som fröjdades på Liseberg...men skål på dig raring och stoooor kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Ja så det kan gå...

Här är maken riktigt ordentlig och jag är nog ganska normal varken slarvig eller pedantisk

men jag skulle noga kolla hur mycket det låg och skramla på kistbotten kram Tingeling

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ha en goooooo söndag, kramen

5:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Ja här är det tvärtom. Gubben håller ordning på allt o alla.Ekonomin har jag ingen koll på alls.Jag bara undrar hur jag skulle klara mej själv, den dag jag måste. Då blir det nog katastrof..näädå,men nästan.

Va härligt det ser ut på Lisseberg. Jag har faktiskt varit dit en gång i tiden, när barna var små. Tur du hann med att få lite gulliga vinster med dej åt Gustav.

Ha det gött! Kramen!Kramen!

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

nu bjuder jag på härliga blombilder!

Kommentera inlägget här :