Pessimistisk

publicerat i Allmänt;
är jag........eller normal.....eller hård....?? Hur skulle jag vara om jag inte hade min sjukdom sedan 34 år tillbaka? Kanske låter löjligt men inte fan skulle jag leva såhär. Visst är jag nöjd med livet men ibland så går det överstyr.........en cancerböld på hakan kanske vore bättre?
Ångest är det mest plågsamma man kan tänka sig....det bara dyker upp från ingenstans.....du vrider dig i smärta från din hjärnhalva i hopp om att någon ska ta dig härifrån fortast möjligt medans maken ligger som en bebis och äter godis och "krullar tårna" och säger att han är trött.....Jag vill också jobba och vara trött och tjäna massor med pengar....ja det hade jag gjort om jag varit frisk så jävla enveten och energisk som jag är.........

Men nu är jag en " piga" som alla älskar  (tror jag) men det är inte min kopp av te om ni förstår........

Nu ska jag och maken äta räkor..........och i morgon kommer Gustav:)

Tack för att ni lyssnar! Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ingegerd:

Det måste vara svårt för Dig med denna hemsökelse som ångest är. Hoppas du hittar en nödbroms att dra i, så ångesten blåser bort. Ingen annan kan förstå hur det känns, men respekt behöver man verkligen bemötas med trots att man agerar "konstigt". Tänker på Dig, KRAM!

2:a kommentar, skriven , av Fia:

Du kanske ändå trots allt är lyckligt lottad som har så lätt att uttrycka dig och kan formulera hur du känner. Det finns nog många som drabbas av svåra ångestattacker som knockar dem, men de saknar förmågan att beskriva hur det känns, och då är det nog svårare att bearbeta känslan.

Du har ju din humor och ditt "jävlaranamma" som hjälper dig upp ur groparna, även om ingen annan kan föreställa sig hur jobbigt det är när ångestattackerna kommer.

Kanske har du din härliga smittande glädje och ditt fantastiska leende för att du samtidigt vet hur det känns att må riktigt dåligt?

Kram till en härlig tjej!

Kommentera inlägget här :