Tjenare moss

publicerat i Allmänt;
alla mina kära vänner. Idag är det fredag. Det blev en kort vecka för er som jobbar, men det var väl skönt att starta lite lagom eller hur? Igår hade vi världens snöoväder här och Günther var här hos mig på förmiddagen.........han är ju inte världens lättaste att gå i koppel med så ni kan ju ana vad som hände......jo Mumin dratta på ändan två gånger och slog mig i sidan...usch det kunde gått illa, men hunden stannade faktiskt upp och undra varför jag låg på alla fyra och inte kom upp så han blev rädd om sin lilla farmor:)
Sen passar jag grannens katt också denna veckan för dem är på Lanzarote och gottar sig, men Elsa som katten heter får jag prata med på alla fyra i sängkammaren för hon blir lite rädd för mig när jag kommer....ja ja dessa djur som omger mig jämt och ständigt.....men min lilla Stollekatt är ju bäst....det är ju min egna katt.

Ja tränat har jag gjort 2 ggr denna veckan och jag har faktiskt lite träningsvärk men i eftermiddag är det ett roligt gympa pass igen så då ska jag dit igen och träffa mina kompisar....sen blir det kvällen med lite gottis ha ha.

Nu håller jag på och tar bort sånt som bara står och ligger utspritt i huset, jag har en viss förmåga att spara på gamla saker så nu förpassas dem till garaget eller nåt sånt och hyst iväg........


Ha en bra fredag och här kommer lite tulipaner till den som vill ha:) Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nalle:

Tack jag tar gärna tulpanerna. Tycker om tulpaner.oOmmer du ihåg sången:Köp en tulpan annars får du en snyting, lär dig din dönick att snart är det vår!:)

Jag har mailat till dig.

Jadu det kan vara halt och det kan ställa till det rejält.

Kramis Nalle

2:a kommentar, skriven , av Nalle:

Haha, "Kommer" skall det stå. Så konstigt:)

3:e kommentar, skriven , av Fia:

Åh, tulpaner! Nu ska jag köpa en bukett när jag åker hem från jobbet. Det är så fint med tulpaner, min mamma fick en blombukett av min pappa varje vecka när jag var liten. Det var så gulligt!

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ohh tre gånger gym den här veckan, snacka om duktig!



Jag hade tänkt mig komma iväg jag med, men en förkylning stoppade mig, suck!



En rädd kisse, det var ju inget kul....nu är det fredag, vinet är upphällt musik på..mys mys, kramen

5:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Det står en liknande bukett här hemma hos mig. Så här års vill jag riktigt frossa i tulpaner, de är så härliga. Ha en skön och trevlig helg. Kram Sylvia

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Hej vännen ha en skön lördag..kram kram



Såg du Lets Dance igår??

7:e kommentar, skriven , av Anonym:

Ja denna vecka har varit lite lagom lång men redan nästa vecka blir den för lång.

Du ligger i med din träning bra gjort.

Tulpaner det är så vackert kram Tingeling

8:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Men snälla Mumin..har du drattat omkull två gånger! Och ändå ska du gå till gymmet! Hoppas det gick bra! Det känns nog i kroppen idag kan jag tänka mej! Ja du.. det är farligt med halkan när man är ute med hunden.Men han var ju snäll som stannade o väntade in farmor! Vi har strålande vackert vinterväder här idag också! Sol o 9-grader.Härligt!

Ta det lugnt nu o vila dej från alltför häftiga aktiviteter! Kamkramkramar!

Kommentera inlägget här :