En helt vanlig dag

publicerat i Allmänt;

än så länge får jag väl säga.....en sån där dag då allting flyter bra....dem dagarna ska man ta vara på...sen nästa dag kan det vara ett litet helsike runtomkring en.....ja ni känner väl igen detta fenomen.

Idag har jag handlat inför helgen och vart på apoteket och tvättat bilen. Sen tog jag mig en fika på ett trevligt ställe i min ensamhet. Tänk när jag satt där så har jag inte alls ont av att vara själv. Läste Metro och tyckte livet var allmänt trevligt och njöt av att ingen tjötade på mig utan jag fick dricka min latte ifred. Men det är klart det är självvald ensamhet............ Ikväll ska jag gå på ett gympapass som är snäppet värre än det jag brukar gå på. Det ska bli kul att testa gränsen lite ha ha....e jag klok.........???

I morgon ska jag och Pippis åka till en sömmerska och titta på lite tyger till nya gardiner i storarummet. Dem vi har är lite speciella och jag kan definitivt inte sy sådana så det får vi leja bort. Ska bli spännande och se.

Sen åker Pippis till Tyskland på lördag och ska handla alkoholhaltiga drycker till baren, det blir ju billigare så.....


Kram ha det så gott! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Och här händer saker hela tiden. Du är då aktiv på alla plan!Nytt o fint igen på väggarna härinne också tror jag!Myst med Gustav o Gunter har du också gjort. Och nya gardiner ska det bli.Va lyxigt att få dom uppsydda..det får jag göra själv. Men du sa att dom var lite speciella så då är det nog nåt krångligt! Ha en fin fredag o kramen på dej!

2:a kommentar, skriven , av Nalle:

Självvald ensamhet är inte så dumt alls.

Kram och ha det så bra med allt du hittar på.

Nalle

3:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Hoppas ni hittar något fint tyg. Ha det härligt skönt i helgen! Kram Sylvia

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Hej hej!

Allt är bra och nu då det ät fredag ska jag bara njuta

Kul attfå lite nya gardiner

kram Tingeling

5:e kommentar, skriven , av Kersti:

Man behöver lite lugnare dagar emellanåt. Jag trodde att gårdagen skulle bli ett elände men sen blev det hur bra som helst. Det var nog för att jag oroat mig så. Självvald ensamhet är gudomlig. Ha en skön helg. Kram

6:e kommentar, skriven , av Helena:

Jag har behov av att vara ensam ibland.

Det är skönt att få vara för sig själv och bara vara eller göra nått man vill.

Ha en skön lördag vännen!

Kram

7:e kommentar, skriven , av Ninni:

Jag tycker också det är mysigt att sitta och fika själv..ibland!

Då sitter jag och studerar folk..KUL!



Ha en skön lördag nu ska jag gå och ta ett glas vin..kram kram

Kommentera inlägget här :