Förkylt och födelsedag

publicerat i Allmänt;
Jisses va förkyld jag är. Det var längesen jag var så sjuk....bara sover och drar mig runt i huset det jag orkar. Sonen är också jätteförkyld, men det är ju mer synd om han......han måste ju gå ut med Günther och rasta honom, så han får ingen direkt vila...inte bra. Och min kära Pippis fyller år idag. Grattis min kära make.....men han fick ingen ro idag heller för svärmor ringer i ett kör så nu är han där hos henne. Något kalas blir det inte, bara vanlig dag, det orkar jag inte med....får ta det någon annan dag. Ha det så gott! Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Men stackars stackars Mumin! Usch va jobbigt! Måtte jag klara mej från flunsan..jag har fått spruta men man kan ju bli sjuk ändå.Nu är det bara vila som gäller för dej, men det gör sej självt..du orkar väl inte annat. Och Pippis får du väl fira en annan dag. Grattis till honom!

Min gravida dotter ringde i morse o berättade att hon haft en gräslig natt med magsjuka. Hon har aldrig varit så dålig sa hon. Jätteorolig för babyn var hon också.Kände inga rörelser, men då när vi pratade så började han att sparka o leva rullan. Han hörde väl att mormor var i luren antar jag. Han säger jag, fast visst skulle det vara kul om det blir en hon. Men är naturligtvis glad åt vad det än blir!Jag har ju fyra underbara pojkbarnbarn förut.



Men nog om det! Nu får vi hoppas att Mumin blir frisk o stark. Jag skickar en massa styrkekramar till dej!

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Tack min vän....vilken tur att han rörde på sig:) Kram

3:e kommentar, skriven , av Helena:

Ja det är envisa baciller som sprids nu.

Jag hostar fortfarande och då blev jag dålig till nyår.

Krya på dig vännen!

Kram

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Helena: Tack vännen....ja dem försvinner ju inte i första taget....Kram Mumin

5:e kommentar, skriven , av Nalle:

Krya på dig vännen !

Kramar Nalle

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Tack mitt hjärta!Kram Mumin

7:e kommentar, skriven , av Anonym:

Men oj är du sjuk Usch och fy jag har varit så upptagen av mina egna funderingar att jag inte hunnit runt hos mina kära bloggvänner

Så nu får jag sådåligt samvete att du är sjuk utan att jag skickat kryapådig kramar till dig.

Krama Pippis från mig kram Tingeling

8:e kommentar, skriven , av Mumin:

Tingeling: Tack vännen! Förstår om du varit upptagen:) Kram på dig! Mumin

Kommentera inlägget här :