Sista julklappen....

publicerat i Allmänt;

ska jag köpa i morgon...sen är det klart! Idag har jag sprungit kors och tvärs...man kommer på massa saker som man inte tänkt sig eller hur?

Först var jag hos frissan. Hon klippte väck min pagefrisyr och gjorde en lite mer fräck variant, sen hade hon ett pulver som är nytt på marknaden och strödde i håret så det blev fluffigt. Kanonkäckt så jag köpte en burk av henne. Det blir inte så kletit som frisyrgelé.......

Ja sen har jag varit ut och in i affärer och nu märks det att det börjar bli lite stressigt bland folk så jag är glad att jag är klar.

Sen är det ju bara maten, men det går kvickt. Min stackars höggravida dotter ska ha julen hemma hos sig i år, men jag ska hjälpa henne,det har jag lovat.

Å Pippis har redan fått sin julklapp...en Aalborgs akvavit....det är en tradition så den får man ju inte glömma:)

Just nu håller jag på med en Moussaka i ugnen. Blev så fruktansvärt sugen på det så det får bli en smakbit innan Bonde söker fru....

I morgon är det jympa igen....dubbelpass ha ha Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Mmmm mousakka så gott.

Ska du få ett barnbarn till så kul kram Tingeling

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Nu är jag också klar bara maten kvar, men det blir lindrigt. Vi är ju borta på Julafton, men en skinka ska köpas och inläggningssill.

Julsnapsen köpte Anders i sensomras i Tallinn så det har vi!



Kramen



3:e kommentar, skriven , av Helena:

Ja nu börjar det bli trångt i butikerna.

Jag ska klippa mig imorgon men jag åker direkt hem efter det....inga butik för mig.

Tack söta du för din fina kommentar om mina kort.

Jättekul att höra att dina nära & kära tyckte om dem.

Ha en mysig kväll!

4:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Tänk att du blir mormor igen.Och lille Gustav blir storebror.Ojojoj.Kul..kanske en lillasyster.

Här har vinter slagit till rejält. Vi har 21 grader just nu. Lite föör mycket tycker jag. Vill inte gärna vara utomhus.

Ha det gött i kväll. Jag ska se på bönderna.

Må väl Mumin!Kram!

Kommentera inlägget här :