Nu börjar det bli färdigt....

publicerat i Allmänt;

innan jul. Handlat har jag gjort idag och Pippis ska åka iväg i morgon för att köpa "sin" julmat. Vi har ju lite olika smak så det är bäst att alla blir nöjda.

Har tänt upp ljus i huset och det sprider sig lite julvärme i vårt hus....förr idag när jag var i stan så var folk som tokiga....å undra på att det händer bilolyckor så som alla drar på......alla skall vara nr 1....och det kan jag inte förstå...det är väl bättre att komma hem helskinnad?

Idag är det sista Bonde söker fru och det är ett trevligt program, men den där Roger han hade jag definitivt inte blivit kär i.....å inte dem andra för den delen heller ha ha. Men Tilde har träffat rätt, så söta dem är ihop:))

Nä nu väntar jag på Pippis och då ska jag sätta mig och lyssna på Evert Taube och dricka lite vitt så jag kommer i riktig julstämning.

Kram ha det gott! Mumin

 

Min julfina lilla Stolla:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Åhh va härligt det låter att du är klar med allt. Jag har ju lite kvar att pyssla med. Kom ju igång väldigt sent för att jag inte orkat, men nu känns det bra och jag är på G.

Men vi har fått jättekallt 28,5 hade vi på förmiddagen. Lite väl kallt.Svinkallt när jag hämtade tidningen i morse och matade fåglarna. jag tycker så synd om de stackarna. Dom sitter så uppburrade och åter o äter.

Bönderna hade tur i år och hittade kärlek,flera av dom..fast inte Hälsingebönderna.

Ha en goo helg Mumin!Kram på dej!

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Men en sån söööt kisse..blir hon inte sur på bandet??



Ja bönderna ja..har bara kollat nån gång, Roger är väl inte den läckraste karl jag sett, men han är säkert snäll.

ha en gooooo lördag kram på dig goa Mumin

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Jag ahr inte gjort många knop idag...allt kändes trist idag..blää!



men nu känns det bättre brukar alltid få lite lätt julångest, gillar ju egentligen inte det här, men jag försöker.



Nu har jag och sonen tagit ett glas vin och jag har pratat med maken så nu är det lite lättare.



Kramen

4:e kommentar, skriven , av Kersti:

Vi har knappt börjat med julstöket, men det ordnar sig. Smet ifrån allt och var på teater idag. Det andra smiter inte utan finns kvar :). Kram

Kommentera inlägget här :