Ha ha

publicerat i Allmänt;
Jag är här NU..........men sicket spektakel det har varit. Revisorn var här igår och rumlade runt i pappershögarna......jädrans vad han ställde till det......men nu har jag lyckats fått iordning på allt. Alla litar på mig och frågar mig massa saker, precis som om jag var allvetare.....ja jag vet ganska mycket om lite av varje  men nån måtta på tokigheterna får det vara. Ibland blir jag rädd, för tänk om jag skulle trilla av pinn......inte för att jag är oersättlig, men Pippis skulle få att göra och nästa ut allt. Och städat hade det väl inte heller blivit ha ha.

Jag blev så fruktansvärt trött på allt tjat så i kväll var jag på jympa och rensade hjärnkontoret....det var skönt både för kropp och själ.

Spanskan är inte långt borta den heller. Roligt att börja läsa igen och det sitter inte så långt inne som jag trodde.Jag läste på gymnasiet och hade faktiskt jättebra betyg och gjorde ett specialarbete om Christoffer Columbus inför två klasser så nog har det suttit som en smäck alltid:)) Nä nu sitter jag här och skryter.....men det är ju sanning:))

Hoppas ni alla mår bra! Nu är det snart höst och då kan vi tända ljus och krypa upp i soffan.......det tycker jag är gött!

Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Jaa du Mumin du e duktig du som kan sånt pappersarbete! Och börjat plugga har du och gympar gör du. Jag inser att jag är ganska lat! Men ibland så tar jag mej i kragen o gör nåt nyttigt också. Nu har vi varit i stugan ett par dar. Gubben har jobbat med målning o grejer o jag har läst en bok och varit ute o gått o så. Du ser hur jag är. Men OM det blir dåligt väder så ska jag baka i allafall. Jag har jäst o alla tillbehör hemma utifall att!

Ha det göttast käraste Mumin!Kramkram!

2:a kommentar, skriven , av Pialotta:

Revisor,städare, kocka, älskarinna och så språkkunnig, Gymnast.. inte illa du Mumin:-))

Tända ljus det är mysvarning.. men inte ännu käraste vän.. värmen sitter i väggarna här och varm är bara förnamnet;-) Vi väntar en stund till med Hösten..

Var inte du på U2 och eller Madonnas konsert i Ullevi, du som bor så nära.. knappa tusingen kunde man få biljetten för.

Ha de finemangens nu snusar mannen min efter en yantramattetur:-) Tjingeling Ding i säng..

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ono/a(?) cervesa Por favor...hahha, ja stavningen är väl inte korrekt antar jag, men nog vet jag hur man beställer en öl eller två!



Det var skönt med en promenix..rensade hjärnan jag med.

Nää hörru inte ska du trilla av pinn, men lär du Pippis hur man fixar pappren!



Kram kram



Jo jag kan rekommendera Kroatien,,men maten är väl lite trist. men vi gick på italiensk restaurang mycket bättre



Kommentera inlägget här :