Tur att man är en överlevnadsmänniska.....

publicerat i Allmänt;
Nu mår jag bättre. Tack alla ni för ert stöd, ni är jättesnälla allihopa.

Har legat pall i nästan en vecka och funderingarna har gått av och an medans ångesten har klamrat sig fast i mitt hjärta, men jag har kommit på att jag jämt överlever alla påhopp och det kanske beror på att man gått den hårda skolan i livet.

Har ju alltid klarat mig själv sedan jag var liten och jag tycker faktiskt att jag lyckats väl med livet utan att ha trillat dit i sumpträsket. Det är jag mäkta stolt över!!

Nu ska jag inte ta mer skit och den där "dumma" snällheten är som bortblåst. Nu ska jag tänka på mig SJÄLV utan att för den saken bli elak för det kan jag aldrig bli.

Har gjort en jättegod kycklinggryta och är det ingen som vill ha så får jag välan äta själv ha ha, nja Pippis och sonen äter nog .........

Imorgon om det är fint väder ska jag nog ta ut min rosa cykel och bika iväg någonstans, med kaffekorgen därbak eller också blir det en härlig dag hos sonen i skogen..........

Hur är det den går den där biten? You shall always look at the bright side of life....trallallalla........

Förresten vet ni något konstigt som hände? Stolla min katt kom in med en fågel och jag sa till henne att nä du så får du inte göra och jag släppte ut den genom fönstret och tänk det var då jag blev på ett mycket bättre humör. Var det en skyddsängel som jag släppte ut eller min ångest?

Kram nu alla, ha en go fredagskväll! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Mmmmm klart det var en liten ängel...och du är en ängel.



Stoor kram

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Då är vi två änglar då och jag vet många mer änglar i min bloggvärld......Kramar

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Exakt inget skit till dig gumman!!!

Så härligt att höra ifrån dig igen.

Även fast du "bara" tillhör en alldeles speciell del av mitt liv dvs mitt bloggliv så är du alldeles speciell vän för mig kramar Tingeling

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Tingeling: Här var det en liten ängel till som gav sig till känna:) Du är också speciell för mig det ska du veta. Kramar Mumin

5:e kommentar, skriven , av Nalle:

Härligt Mumin att du är på G igen.

Elak passar inte dig, men du ska stå på dig.

Du har så fina egenskaper i dig själv. Jag tror att det kan ha varit ett budskap som fågeln kom med. Själva fågeln kanske inte var en ängel, men den kom med ett budskap till dig, kanske det var:

"Släpp tankarna på det onda, genom mig".

Och så blev det när du lät den flyga iväg.

Vackert.

Ha nu en finfin dag och njut av lördagskvällen.

Kramar i lass

Nalle

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Tack kära Nalleängel:)Mumin

Kommentera inlägget här :