Jisses vilket hålligång.......

publicerat i Allmänt;
Igår sa jag till Pippis innan vi somnade att "ta mig härifrån bara en dag eller en vecka jag är dödstrött" ha ha. Sen somnade jag som en stock, men den där jävla sömnen varar till klockan halv 4 sen är jag "tröttpigg" om ni förstår vad jag menar. Lite stilnoct och sen far jag in i dimman igen.

Upp klockan halv åtta och skurade golv.....jävlar va ingrott det var efter Günther.....men det gör jag så gärna bara hunden mår bra.....han fick ett jätteben i går kväll och sölade runt kors och tvärs. Ja ja är det inget värre så......det är ju materiellt....går och skubba väck:))

I morgon ska Pippis vara hos sonen vid 7 tiden på morgonen. Då ska det grävas till hundkojan.

Idag har jag handlat och köpt lite blommor.....nä ni det här bådar inte gott....det är redan sommar här nere och allt är utslaget till o med jag:))

Kram, nu får ni ha en riktigt trevlig Valborg och första Maj. Mumin

Skål förresten.....jag är på rödvinet ha ha!!



Den här buketten köpte jag idag. Lite höstlik men det går ihop med möblerna:))



En av mina orkideér i fönstret....det finns två alltså.....



Lite vårfint i öppna spisen ute på altanen.....



Har ni sett vad körsbärhäcken kommit långt?



Lite fjärliar i blommorna är väl inte dumt?:))



Ha ha en öl  i baren denna valborg:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena:

Vad härligt med alla blommor.

Här är det bara panséer som klarar sig ute.

Dagarna är varma så länge man håller sig i solen men luften är kall fortfarande.

Jag har nästan bara orkidéer i fönstren och nu blommor de för fullt.....de är så fina.=)

I köket vill jag dock ha pelargoner sommartid.

Här är det alltid ostädat känns det som men med två hundar går det inte att vara petig.

Men som du säger det viktigaste är att vovvarna mår bra.=)

Ha en trevlig afton vännen!

Kram

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Du blir trött av att läsa allt jag gjort...haha



Du som far runt som en Duracellkanin...du glöm inte att byta batterier så du orkar med helgen.



Puss puss

3:e kommentar, skriven , av Fia:

Vad mysigt ni verkar ha det i er bar! Det är väl skönt att koppla av med en öl efter allt fixande!

Kram, Fia

4:e kommentar, skriven , av Ingegerd:

Kul att läsa att du är pigg och i farten - med välbehövlig paus i baren! Det var värst så långt våren har kommit hos er. Härligt med blomster!

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

Pigg som en mört är det här med (nästan iallfall)

Nihar lite mer utslaget hos er än här kram Tingeling

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Morrn vännen...hade ni en mysig dag igår??

Kram kram

7:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Härligt somrigt hos dej! Och du far runt o hinner med allt o alla och glad som en lärka!Hoppas denna dag också blir skön. Nu ska jag ringa dotra i Sthlm. o höra dagsläget med lillan. Jag har inte fått se henne än annat än på bild. Hoppas denna kur som jag just påbörjat hjälper!Håll tummarna! Kram på dej Mumin!

8:e kommentar, skriven , av Kersti:

Så många fina blommor allra vackrast är den som strålar på den sista bilden. Härligt att du ser glad och pigg ut där. Njut av våren och maj. Stor kram.

9:e kommentar, skriven , av Ninni:

Men vad pysslar du med...hallå Fru Mumin var är du??



Kramen

10:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Mumin alltid på glatt humör.. blir glad av din bild i källaren.. du ser hur piggelinare ut som helst.

Stilnoct .. knockad kan man bli av de där du.. hoppas allt varit bra annars i helgen:-)

Tjingelingen dingen/Pialotta

11:e kommentar, skriven , av Anonym:

Hej!

Va fina blommor du har.

Men finast var sista bilden:)

Mysigt med en bar att sitta i.

Kramar Nalle

Kommentera inlägget här :