Full fart och herr Åska är på g.......

publicerat i Allmänt;
Här e jag!!  Har varit på spinning. Det var längesen, men det är härligt att bli sådär genomsvett så det dryper av en:) Ute åskar det som bara den....tänkte väl det när det blåste så konstigt idag.....ni vet det var sådär precis som på sommaren när det blåste huller om buller.....

Helgen har varit bra men intensiv. Igår var vi hos sonen i skogen och röjde. Eldade gamla grenar och jag kunde inte låta bli att städa inne.....kände mig som tanterna i Rent hus men så skitet var det inte, men huset fick sig en ordentlig avhyvling. Sen satt vi på terassen och käkade pizza....mums det var längesen. Sjön ligger bara 25 meter från huset och det var underbart vackert....synd att kameran låg hemma......

Idag har dottern och jag varit och inhandlat en sulky till Gustav och sen tog vi lunch på altanen. Ha ha han är för rolig den lille Gustav.....vi sjöng Rönnedahl för honom och han tyckte det var jättekul....behöver inte vara så märkvärdigt....bara man är naturlig så gillar ju barna det.

På onsdag ska jag passa Günther uppe i skogen. Han är en liten vildbase fortfarande men jag hoppas det ska gå bra. Han gillar ju sin farmor:) Får väl hysta boll och gris tills antingen han eller jag tröttnar:) Sen till helgen så ska Günther få en egen "kuppe" han ska få en hundkoja att vara i så här ska det grävas!!

Nä hörrni nu kommer katten och säger till mig att gå och lägga mig......konstigt det har hon börjat med varje kväll att hon spatserar runt mig och följer efter mig ända tills jag ligger platt, då ska det klias en kvart och sen kan vi sova:))

Lite bilder på barnbarnen kanske......



Sölegrisen:))



Vacker hund och snäll husse......

Kram ha det gott alla! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kersti:

Det skulle jag också behöva, en katt som fick mig i säng. Jag var i Göteborg i torsdags tänkte på dig men det fanns inte tid att träffas. Vi åkte från stockholm kl 6 och kom tillbaka 22 på kvällen. Var på mässan leva och fungera. Det var en bra resa men hu så trött jag var sen på fredagen. Kram

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Men du..det låter otroligt med åska redan nu. Snön har nyss försvunnit här hos oss och du har åska. Det är olika väder. Men nu har vi varmt o skönt vi också.Jag sitter o väntar på att min lungläkare ska ringa upp mej.Jag hostar fortfarande..massa äckligt slem.Jag får nog aldrig träffa lilla Ellie medans hon är liten.Har bara sett henne på bild, än så länge.Hon är såå söt! Din Gustav är också ljuvlig! Härliga bilder. Hussen o vovven är så fina.

Ha en fin dag. Kram på dej!

Kommentera inlägget här :