"Vår bästa tid är NU......

publicerat i Allmänt;
vem vet om morgondagen har sol, håll fast en kort sekund, och le och älska nu, det blir en härlig stund....för vår bästa tid är NU är NU är NU" Ahhh Jan Malmsjös härliga tolkning....jag gillar den och jag gillar hösten med sina härliga färgskiftningar och underbara skogsdoft. Tänk att jorden luktar så gott också:)

Nu blir väl ni som älskar värmen lite "putt" på mig men jag är och jag förblir en höst och vintermänniska, sen att få bada i härligt saltvatten det är ju inte illa det heller och solen gillar jag faktiskt också men det behöver inte vara tropisk värme, i alla fall inte om jag är i Sverige. Sverige är fantaskiskt med sina årstider, tänk vad lyckliga vi kan vara att vi bor i den här delen av landet som är så variationsrik. Hade väl inte varit roligt med sommar ideligen eller? Jo jag vet en här på bloggen som tycker det, Ninnivännen, hon hade nog passat med massor av värme och sol jämt ha ha.

Ja idag har jag spinnat, handlat, klippt gräset och gjort det lite höstlikt i trädgården och vinpavorna är inköpta till vinstället:)

I morgon är det fredag och då ska jag rensa garderoben, ut med sommarkläderna och in med höststassten.

Kram ha en go kväll! Mumin



Såna här kålblommor har jag satt utmed garagenerfarten



Här är vinstället laddat:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Jepp där sa du en sant ord....längtar redan efter sol&värme..fick för lite i somras..suck!



Men du får njuta av din höst och vinter..det är väl härligt att vi tycker olika.



Vinstället laddat..haha det ser ut som om det är en sladd draget till det..hihi



stora kramen

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ha ha vad roligt det blev då...just det laddat i dubbel bemärkelse:) Kram tebaks

3:e kommentar, skriven , av Kersti:

Hösten är lite mindre kravfylld på något sätt tycker jag. Men jag gillar ändå sommaren bäst.

Borde göra som du och plocka undan sommarkläderna i helgen. Kram

4:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Ha, ha har du laddat vinskåpet med värmen från eldstaden oxså eller:-)

Jo då jag gillar Sverige för alla dess årstider, men hösten och våren är de absolut bästa årstiderna.. Som just nu, frisk luft och det gillar jag..

I kväll är det första kvällen som jag är lite frusen, men hellre det än att sitta rakt av och svettas;-)

Kram på dej

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Kersti: Ja det är väl det att det blir lite mer rogivande på hösten. Ja idag ska sommarkläderna hängas undan. Kram på dig!



Pialotta: Ja ha ha:) Ja det är underbart ute nu. Jag tivs som fisken i vattnet och du fryser man kan man ju ta på sig, men är det tropisk värme och man ligger och "flyter" bland lakanen vad gör man då? Kram till dig!

Kommentera inlägget här :