Tillbaka igen

publicerat i Allmänt;
är jag. Har varit jättetrött ett par dagar, riktigt sliten, men det är ju så med mig att jag tar ut mig till det yttersta och sen så blir det platt fall.......känslosam, deprimerad, trött, avig och känner att ingen tycker om mig. Jag har ju svårt för att säga nej till allt och alla och det blir så mycket till slut att kroppen säger ifrån och jag vill bara dra täcket över huvet och inte prata med någon. Till o med mina egna barn och Pippis blir jobbiga för mig.....jag vill bara sätta mig i mörkret och bara vara själv.

Jag fick även ett utslag på handen igen, det är konstigt men det kommer alltid när jag är utsliten. Jag trodde det var någon växt jag inte tålde för det kommer alltid på vänsterhanden, men jag tror att det är någon slags herpes och herpes får man ju när immunförsvaret är dåligt.

Men nu har jag sovit hela helgen och i går med undantag för passning av Gustav på söndag några timmar. Han är ju så go den lille och Pippis och jag var ute och promenerade med honom och hittade massor med kantareller:)

Så idag har jag sovit till klockan 11 i förmiddags.....gick och la mig runt halv tio i går så ni kan ju tänka er att jag var trött.

Nu börjar jag se ljuset i tunneln igen. Det har hänt mycket roligt också faktiskt, fast det är idag som jag har kunnat ta till mig allting och ni ska ha tack för att ni kommenterat mig även att jag varit väck några dagar. Ni e för goa!!

Idag kom min älskade syster hit med världens finaste änglatumpet som hon har drivit upp själv. Jag blev så jätteglad för den, jag är inte bortskämd med att få saker, jag tycker bara jag ger bort jämt..............

och Pippis kom hem med världens finaste tavla, jag fullkomligt älskar den.........

Ja nu vet ni att jag är på G igen, får se om jag orkar att ta mig runt  till er ikväll.....

Må så gott alla mina goa vänner därute. Kram Mumin



Titta så vacker och så gott den luktar. Jag ska verkligen ta hand om den....jättestor är den:)



Ja det blev ingen bra kvällsbild på tavlan men den är jättevacker. Föreställer Malö utanför Hallandskusten där jag är uppväxt:)


Till sist måste jag berätta något roligt ha ha. Igår när jag hade gått och lagt mig så hade jag inte riktigt somnat och fick syn på Pippis ni vet så där med ett öga och fick se en naken karl ( han hade duschat) som smög sig på min Damernas Värld:) I morse när jag vaknade hade han löst kändiskrysset i tidningen, och han som säger att jag är okulturell som läser såna tidningar................:)))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kersti:

Så där kan det bli ibland. Så skönt att du känner dig lite piggare och gladare. Jag har hysteriskt mycket på jobbet just nu och hinner inte alls med så som jag vill. Varken där eller hemma. Så jag har inte heller riktigt hunnit med bloggen så som jag vill. Vet inte riktigt vart tiden tar vägen. Men på torsdag åker jag till Göteborg, minisemester. Bokmässan ska besökas och min farbror och faster i Kungälv.

Kram

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Skönt att du är piggare igen..tänk att du aldrig lär dig!



Snygg tavla, vem har gjort den?? Jasså minsann trodde inte Pippis att du skulle se vad han hade gjort..haha



Håll nu Gustaf från trumpetblomman..den är giftig...kramen

3:e kommentar, skriven , av Helena:

Vad skönt att du mår bättre.

Det där med att ta ut sig helt känner jag igen även med min sjukdom.

När jag har mindre ont vill jag ju passa på att fixa en massa och då blir det dåligt med vila.

Att vila när kroppen är slutkörd och jobbar på högvarv med en massa värk är helt värdelöst har jag nu äntligen lärt mig.

Det är nog samma för dig att du ska vila innan kroppen blir helt slut men det är svårt jag vet.=)

Ha en skön dag min vän!

Kram

4:e kommentar, skriven , av tingeling:

Jag har oxå "låga" dagar och då blundar jag och tänker det blir bättre, det går över och sen brukar det vända efter några dagar. När jag gick iväggen så min terapeut att jag skulle göra så och det kändes bättre. Innan jag blev sjuk så visste jag inte vad ångest var jag va alltid spruddlande glad och energísk som bara den men nu är jag era sansad men ändå rätt positiv (tror jag iallafall )

Skönt att du mår bättre idag Jag trr de hemma glömmer att man har varit sjuk och tror att man är hundra procent igen men det blir jag aldrig igen

Kramar Tingeling

5:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Mumin va glad jag blir när du landat igen! Håll dej lugn nu o bara njut av hösten som är så vacker just nu! Och vilken vacker änglatrumpet o vacker tavla. Kanske är det du som är Maj på Malö, vackra Maj som det står i visan.Gulligt av Pippis!

Ha en fin dag Mumin! Många kramar!

6:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Känner så väl igen mig. Det är skönt att ha den möjligheten att gå in i sig själv ett tag och hämta krafterna tillbaka. Jag vet inte hur stor del av mitt liv jag sovit bort. Alldeles för stor antagligen men det har varit ett måste för att överleva ibland.

7:e kommentar, skriven , av Fia:

Vad skönt att du är lite piggare igen. Det är nog tur att du tränar regelbundet, för det är ett sätt att ladda med lite reservkrafter när energitjuvar tär på förrådet. Vissa människor har en förmåga att ständigt dela med sig till alla andra, både mentalt och materiellt, och de riskerar att ge och ge utan att få tillräckligt mycket tillbaka, och tyvärr innebär det nog att det kommer dagar som känns tunga. Ta hand om dig själv extra mycket de dagarna, och samla nya krafter, för jag gissar att du fortsätter att ta hand om andra igen så fort du har fått tillbaka orken.

Kram från Fia

Kommentera inlägget här :