Hemma

publicerat i Allmänt;
I går kväll landade vi i Göteborg. Flygresan gick bra både fram och tillbaka. Jag är absolut inte rädd att flyga, kan ju vara lite läskigt att flyga med ett sånt där litet plan, men det var en underbar utsikt. Vi bodde långt utanför staden och det var väl inte det fräschaste man kan tänka sig.....inga lakan att sova på utan direkt på madrassen:)) Ja den här Vojec som han hette som hyrde ut huset hade nog inte sett en dammsugare på vykort, men han var väldigt trevlig så vi fick ta det som det var. Sovit har jag inte gjort så bra men det var ju bara två nätter så det gick an. Ha ha ja vi kunde inget annat än att skratta åt det och hoppas att det inte fanns några dolda baggar i sängarna.

Röka gjorde polackerna överallt, fy fan vad kläderna luktade illa, så nu tvättar jag för fullt. Men god mat hade dem och goda öl och en jättegod vodka med lingonsmak, det var som saft fast farligt ur alkoholsynpunkt ha ha.

Engelska vet dem inte heller vad det är. Teckenspråk och gestikulationer använde vi men ibland blev man rent ut sagt förbannad för dem fattade ingenting!! Nä det var jobbigt.

Speedwayen var tokig!! Polacker är ju som huliganer när det gäller den sporten och jag har aldrig varit med ett sån väsen nån gång. Fullständigt tokiga.....kan inte förklara men det var nästan så att man blev rädd ibland. Tutor, banderoller, dasspapper, det såg ut som om kriget hade bruit ut!!

Nä jag kan inte berätta allt, tokigt och roligt på samma gång, men jag vet inte om jag gör om det. I så fall vill jag bo på hotell med rena lakan!!

Lite bilder bjuder jag på:



Planet vi åkte med



Cockpit (bakom satt jag och Pippis)



Såna här headset hade vi alla fyra för att kommunicera med varandra och kapten med flygledarna



Ovan molnen 3 km upp



Inför landning i Bydgozcz.....vackert



Huset där vi bodde



Vojec våran rökande husvärd:)



Georgisk schäfer, vakthund uti fingerspetsarna, han låg och vaktade huset



Frukosttime, gubbarna och Pippis



Jag och Pippis på promenad utmed floden Brda



Det här var vackert....en staty som liksom hängde i luften balansernade på en lina, häftigt!!



På Bydgozcz torg kikade denna staty ut och sa några väl valda ord på polska:)



En mysig restaurang med bjälkar i taket och riktigt sådär gammalt ni vet.



Fläsklägg eller golonka som det heter på polska. Nationalitetsrätten. Jag åt den inte.......men gubbarna



På speedwaybanan lördag kväll



En polsk speedwayfan.....såhär såg merparten av publiken ut.



Detta var en lite dålig bild men förarna är i mitten där bland ballongerna



Till sist en bukett köpt av Pippis till sin dam:) Snällt!!

Kram ha det så gott, idag blir det vila.......

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nalle:

Men vilket äventyr du varit med om. Flyga sånt litet plan mm. Maten såg allt annt än god ut. Hahaha, vilket ställe ni bodde på :)

Tur att du är tillbaka helskinnad.

Kram Nalle

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Jag säger som Nalle...vilken tripp!



Jag hade nog stått och sovit...RYS!



Kramen

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Ja det kan man kalla för äventyr. Tur att jag hade pyamas med byxor:) Ännu har det inte kliat på oss........maten var faktiskt jättegod, men golonka får dem inte i mig, det blev en härlig oxfilé istället. Kram Mumin



Ninni. Jepp Ninni, det var annat än Sign hotell i Stockholm ha ha. Kram Mumin

4:e kommentar, skriven , av tingeling:

Vilket litet paln jag skulle varit lite rädd tror jag. Jag har aldrig förut varit flygrädd men nu har jag börjat bli lite mer skrajssen.

Vilken rolig tripp ochman får nog ta seden dit man kommer hihihi! kram Tingeling

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Tingeling: Ja vi tog det för vad det var.....vi överlevde ju ha ha. Kram Mumin

6:e kommentar, skriven , av Kersti:

Välkommen hem.Så skoj att se bilderna. Vilken resa.

Kommentera inlägget här :