En heldag med Gustav

publicerat i Allmänt;
Mmmm va han är härlig den lille Gustav, men en bestämd herre och hungrig:) Nu är han sex veckor och väger närmare 6 kg och är 63 cm lång. Jisses vad månde bliva? Dottern och jag tog en promenad i Skatås som ligger lite öster ut i Göteborg och vi åt lunch på fiket efter promenaden. Vad härligt det är ute nu, klar och kall luft och jag fullkomligt älskar det här med hösten.

Sen var vi hos svärmor den stackarn. Hon fick en fin blomma av oss och det uppskattades.Hon får lugnande medicin och är numera en trött gammal dam, men hon fullkomligt är tokig i lille Gustav. Hon har fått ett kort på han och den sätter hon på huvudkudden varje dag hon har bäddat och sitter och tittar på han dagarna i ända. Det är beklämmande tycker jag, även att hon har varit elak  och konstig i sitt liv så är hon nog innerst inne ganska blödig den stackarn. Ja hon blev i alla fall glad att vi kom, det är väl det minsta man kan göra.



Så här glad är jag när jag är mätt och go och får titta på min mormor:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Frida:

Gud vad söt han é den lille! :)

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Frida: Kul att du kommenterade:) Ja han är såå himla go:) Kram Mumin

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ja min kära vän jag lydde snart ska du se att mina ögon mår bra...fick nåt klet som lenade..ska användas i sex dar eller vad det var!



Gustaf är helt bedårande...åhh om jag finge ha mina barnbarn så nära!



kramen på dig

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Vilken sötnos Åh jag undrar när jag får mina barnbarn det lär dröja tror jag kram Tingeling

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Va bra att du fick hjälp! Hoppas nu att det går över. Javisst är han go den lille parveln:) Kram på dig!



Tingeling: Ja kan bara hålla med dig. Innan du vet ordet av är du kanske mormor eller farmor:) Kram på dig!

6:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Vilket litet charmtroll. Förstår att både du och svärmor smälter.

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Sylvia: Ja det är så roligt att vara mormor....visst smälter man:) Kram vännen!

8:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Åhhh vilken gospropp! Såå himla söt är han när han ler mot mormor.

Tror du han vill ha ett par sockor så ska jag skicka dom till dej.. om jag får din adress. Du kan väl maila o säga vilka du vill ha och skriva din adress. Va roligt att svärmor också uppskattar den lille.

Och du vilken resa du var ute på! Bara flygturen lät lite otäck. Jag skulle inte våga mej upp i nåt så litet plan, men du är tuff du!

Ha de!Kram mumin!

Kommentera inlägget här :