21000 steg......

publicerat i Allmänt;
har jag gått idag. Nyfiken som jag var så tog jag på mig stegräknaren kl halv sju i morse......ja inte sov jag gott inatt heller för jag visste att jag skulle upp tidigt. Det är alltid så...........Klockan sju var jag i sonens lägenhet och började trava med Günther. Sen var det Enyas tur....en runda med henne....sen en liten pink vid nio och därefter kom kusin M och då tog vi en promenad på 2 timmar. Men jisses va Enya var tokig. Hon löper ju och jag hade fullt sjå att hålla henne i styr....stackarn.....hormonsvängningar utan dess like och jag ska säga er att det var banne mig inte lätt att tygla henne. Ett sånt kraftpaket!! Med lite joggare som kastade sig i träna och pudlar som blev förskräckta tog vi oss i alla fall hem......lille Günther var alldeles slut, det var nästan så att kusin M fick bära hem honom.......klockan halv fem stegade sonen in genom dörren och då sa jag bara Goodbay och åkte hem. Jag höll på att kräkas av utmattning, inte kanske fysiskt men psykiskt.

Pippis gjorde mackor och kaffe och jag sjönk ihop i soffan av ren utmattning. Nu känner jag hur trött jag är....jisses dem här barna tror att man är 25 fortfarande......undrar vad man får för tack? En full tvättkorg kanske?:))

Lite bilder blev det idag, men tyvärr inte på Enya för jag kunde inte släppa henne.

Kram Ha en god natt!! Mumin



Kusin M och Günther



Vackert var det där vi gick:)



Såhär trött blev jag efter den långa promenaden........


Men sist men inte minst......ännu en goding.....finklädd till tänderna....Mormors lille Gustav



Nu blir det sängen...orkar inte med en bloggrunda ikväll........

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pialotta:

Tycker minsann lille Gustav påminner om Mumintrollet själv:-)

Förstår dig.. att ha barnbarn och hundar i ett och samma grepp..

vad det brinner på din blogg.. snart blir det eldsvåda på riktigt kanske;-)

Ha de fint o vila stavar o stegräknare nu idag:-)

Kramar

2:a kommentar, skriven , av Sylvia:

Jag förstår att du är helt slut efter den pärsen. Du har ju varit igång hela dagen med promenader. Och en stor tik som löper tar ganska hårt på krafterna. Och sen är det trots allt inte ens egna hundar och känns ansvaret mycket större. Hoppas du fick sova och hämta krafterna tillbaka i natt.

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pialotta: Ja idag är jag dödstrött....ha ha tycker du att Gustav är lik Mumin....ja kanske.....söt är han i alla fall. Ja jisses va det brinner, men det är höstbrasor förstår du:)Kram vännen! Mumin

4:e kommentar, skriven , av Nalle:

Men så stor lille Gustav blivit ! Redan:)

Full fart på Mumin läser jag. kramar Nalle

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Sylvia: Jag kunde inte själv sagt det bättre än vad du gjorde i kommentaren. Klockrent. Kram vännen! Mumin



Nalle: Ja har du sett vad han har blivit stor:) Ja full fart och platt fall.....Kram vännen!

Kommentera inlägget här :