Jag vågar inte.....

publicerat i Allmänt;
berätta vad jag har gjort idag för då får jag bara skäll utav er......ha ha, men jag kan säga så mycket att jag har varit på kyrkogården och satt ljung och grankvistar på graven och sen har jag varit en sväng till sonens hus........
Det blir så mysigt där och Pippis har redan tingat gäststugan så då får väl jag tinga det andra lilla huset på tomten.

Sen om vi blir sugna på det salta havet då åker vi ner till dottern och våldgästar henne ha ha.

Jag har ett problem........om en dryg månad fyller jag jämt och jag vill egentligen inte ha kalas, utan vill gärna åka bort eller bara gå ut och äta en bit med barna, men ser ni det är bara det att folk kommer ändå. Dem säger " ville bara ge dig en blomma" och ni vet..... och sen är man tvungen att bjuda på kaffe med tilltugg ändå, så jag vete katten om det inte är lika bra att ta hit "gänget" och få det överstökat. Hur hade ni gjort?

Nu har Pippis kokat ägg och gjort kaffe så nu blir det en kvällsmacka.

Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ingegerd:

Det är ett knepigt problem det där! Samtidigt som man vill vara för sig själv vill man inte göra andra besvikna. Kanske bra det Du föreslår att åka bort på den riktiga dagen och sedan ha "öppethus" lite senare. Så kanske det inte behöver bli så pretentiöst?

Låter gott med kvällsmackan och va gulligt av Pippis!

2:a kommentar, skriven , av Sylvia:

Jag firade min 50-årsdag i New York och min 60-årsdag i Mariehamn på Åland. Har aldrig varit för stora folksamlingar. Sen ville ju vännerna ändå komma ihåg mig, så det blev lite teater och krogbesök i flera månader. Det tyckte jag var trevligt. Att träffas i små grupper och umgås. Men vi är alla olika - du får känna in vad DU vill. Man kan inte ställa till kalas för andras skull.

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Godmorgon Mumin.Nu är jag tidigt i farten. Tidigt för mej, i allafall.

Tänk bara på dej själv..hur du vill ha det o strunta i alla måsten vad gäller kalas eller inte!!!

Ha en härlig dag idag! Vi ska åka o titta till stugan. Solen skiner o himlen är alldeles BLÅ. Härligt! 3 minusgrader o vitt frostigt på marken.KRAMKRAM!

4:e kommentar, skriven , av Helena:

Ja det är svårt om man har vänner som inte respekterar att man inte vill ha någon uppvaktning.

Jag har aldrig varit i den sitsen så jag har inga bra råd att ge dig alls.

Jo jag säljer alla kort som finns på bloggen.

Om det är kort som någon beställt så att det redan är sålt så kan jag oftast göra ett liknande.

Om du vill köpa något kort så maila mig gärna istället för att skriva i bloggen för det har hänt att jag missat att läsa det när någon gjort så.

Mailadressen finns i kategorin som heter vill du köpa kort.

Korten kostar 40 kr ink frakten och det går även bra att beställa om det är nått särskilt du vill ha.

Ha en mysig dag min vän!

Kram

5:e kommentar, skriven , av Fia:

Det där är knepigt. Det är många som åker bort för att fira med bara den närmaste familjen, men sen dyker det upp en massa människor som "bara vill gratulera", och då krävs det bjudningsmat ändå. Jag skulle nog åka bort eller boka in mig på något trevligt ställe med de närmaste, och hoppas att alla andra respekterar valet av firande.

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Men vänta nu fyller du jämt..och det var ju snart ju!!



Själv är jag jäkligt villrådig nästa år...suck va jobbigt!



jag har inte bestämt mig...antingen blir det fest eller så flyr jag fältet!



Om du är hemma lär du få stå ut med att det kommer folk...eller så ställer du till en brakfest..kramen

7:e kommentar, skriven , av Ninni:

Nu läste jag ditt mejl igen...nu vet jag ju vad du skrev för ålder..hade glömt bort!



Kram igen

8:e kommentar, skriven , av tingeling:

Ja visst är detsvårt Jag har en arbetskompis som inte vill fira och fyller nästa vecka och vi tänkte ju ha en liten väldigt liten fest (överraskning) men nu fick jag lite lite tankar på att hon kanske inte gillar det

Jag firar borta Kram Tingeling

Kommentera inlägget här :