Dem sex vid middagsbordet har blivit en

publicerat i Allmänt;
Så har ännu en gammal dam gått ur tiden som satt vid middagsbordet när barna var små och det var kalas. Nu är det bara svärmor kvar av den gamla stammen. Nästa generation är ju vi..........

Ja jag hoppas "lillfarmor" som vi kallade henne har det bra i sin himmel med de övriga.....

Dagen idag har varit lite jäktig, inte så där go ni vet, det har tjötats en hel del i telefon och jag bara ville ut och uträtta mina ärenden som var minst till 6 olika ställen, så jag for runt med bilen kors och tvärs idag. Jag inhandlade faktiskt två par byxor och två jumprar, men det gick med blixtens hastighet.......Det var inte roligt så jag fattar inte varför jag köpte dem......

Sen när alla påsar var uppe i köket kommer sonen med en lapp.....just det fortkörning.....jäkla unge.......syndapengar kallar jag det för....det svider i plånboken. Hoppas han lär sig av detta. Tur i alla fall att körkortet inte rök, för han är ju beroende av bilen i jobbet......

Pippis ska vi inte tala om idag, tjostar och fnyser, jag vet inte vad det är med honom den gamle uven.

Nä nu ska jag titta i resebroschyrer och drömma mig bort till något vackert ställe innan det är dags för John Blund att strö sitt sömnpulver i mina ögon.

Kram ha det gott! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Ja John Blund är på väg här..gäsp!!



ja du har haft fullt upp som vanligt..ja du polisen...nää inget barnarov....tror jag inte iallafall.

Han var nog i sina bästa år..skitsnygg var han men det kunde jag ju inte säga till sonen..eller maken..haha



Nu ska jag nanna kudden, suss gott

2:a kommentar, skriven , av Kersti:

Ja det är verkligen dags att krypa till kojs. Dygnets timmar verkar aldrig riktigt räcka till. Kram

3:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Nä du, ibland så tar köplusten över och man får med sig något som man verkligen inte tänkt;-)

Pippis.. Pippis.. varför kallar du guuben så:-)

Jo det är sant den där Mumin med sin familj tar över affärsmarknaden nu;-)

Fortkörning var inte kul.. det där kan man va utan.. som min son som åkte bredvid sin jobbarkamrat.. de skulle bara några meter och de tog inte på sig säkerhetsbältena som min son alltid gör annars.. men bara några meter.. tror du inte en polisbil kom och han åkte på en massa böter, föraren hade svart tröja så honom såg de inte utan bälte.. sånt där extra kan man vara utan.

Ha de gott nu i helgen och förta dig icke.. njut av tillvaron.. Pippas hämtar sig säkert snart.. bjud honom på en rejäl whisky o en bit choklad .. och allra sist en riktig kramare så ska du se han tinar upp i fejset:-D

Kram på dig min lella.. lella.. vän

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Jaså han var i våran ålder...spännande ha ha, men poliser är inget att ha. Tacka vet jag min gamle Pippis. Hoppas du sov gott i natt! Kram



Kersti: Ja du dygnet har bara 24 timmar,du får försöka ta det lite lugnt du med. Kram



Pialotta: Ha ha jag vet inte varför vi kallar han för Pippis, men det är barna som kommit på det. Dem säger alltid Mumin och Pippis och inte bara dem utan nästan alla de närmaste gör det. Ja du jag behöver inte truga honom med någon wisky, det klarar han så bra själv. Ha det gott! Kram

Kommentera inlägget här :