Nu är jag också överförd.....

publicerat i Allmänt;
till nya blogg.se. Dagen idag har varit intensiv. Först städade jag övervåningen på huset och sedan satt jag och tjöta med mågens mamma i telefon i över en timme. Hon är nyutexaminerad samtalsterapeut, så jag gratulerade henne till detta. Hon har kämpat bra!!  Vi diskuterade bla hur lillkillen kommer att se ut:)) Som min pappa med korkskruvar och alldeles vitt hår eller som hennes pappa som såg ut som en italienare. Ja ha ha vi höll på att skratta knäna av oss när vi fantiserade.........

Sen var jag iväg med min bong till tobaksaffären.....och visst var där vinst.....jag säger inte hur mycket men jag kan berätta att min tågbiljett till Stockholm är betald med dem pengarna.......

Därefter var det gympa......det är så roligt på fredagarna för då är det massa kärringer som tjötar i ett och en del som jag känner mycket väl så det blir en del flabbande, men inte under själva träningspasset, då är vi seriösa.

Sen har jag lagat mat till Pippis och mig, det blev kokta potatis, lite grönsaker och kassler.........inte särskilt upphetsande men det var gott och lille Pippis är förkyld den stackarn så nu sussar han gott i sängen.....men jag ska väcka han sen för det blir ju lite fredagsräkor med tillbehör.


Nä nu ska jag titta på TV.....den där päroncognacen är kvar från igår så nu ryker den.

Kram ha det bra alla här lyser solen:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Mysigt samtal..haha



Åhh är Pippis sjuk, stackarn, hoppas han piggar på sig så du får sällskap med päroncognacen..annars får du väl stjälpa i dig den själv..hehe



kramen

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Jaså du har också en liggande gubbe! Vi får väl försöka roa oss själva då! Jag har ingen päronkonjak att ta till, bara lite vitt vin som jag drack till maten. Jag firade lite för mina nya gardiner som jag köpt! Nu ska jag sy dom när jag får lust!Få se när det blir!

Vilken turhand du har! Aldrig kliar min o talar om när det är pengar på väg! Ha en skön kväll! Kram!

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Kram till dig med snart ses vi kram Tingeling

4:e kommentar, skriven , av Kersti:

En riktigt skön helg önskar jag dig.

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ha en toppendag här skiner solen..Kram,kram

Kommentera inlägget här :