Gomiddag

publicerat i Allmänt;
här är inte så fint väder idag men det skulle behövas lite regn faktiskt. Jag tror inte det regnat på över en månad här på västkusen. Allt är så torrt.........
Men va är detta för dumt med den nya bloggen eller vad man ska kalla det för. Det kommer ju inte upp avsändare när man skriver kommentarer. Är det meningen att man skall fylla i det hela tiden eller? Jag tycker det har blivit sämre nu faktiskt:(
Ja Pippis är iväg till jobbet idag men han mådde definitivt inte bra i natt. Hade rullat runt som en galning i sängen och jag vaknade flera gånger av att han knappt kunde andas.
Själv är jag trött...har sovit gott i natt men känner i kroppen att jag är lite sliten.
Men det bästa med måndagar är att allt är så tyst omkring i husen......alla har gått till jobbet....inget gapande och skrikande i örat på en. Men vad jag låter pessimistisk idag då ha ha

Till helgen blir det att flytta åt dottern och mågen och sen blir det flyttstädning på söndag. Nä jag skulle behöva en vecka på Mallorca eller nåt.......det skulle inte sitta dumt:))

Kram ha en go måndagseftermiddag och kväll! Mumin




Lite palmer över mitt huvud skulle inte sitta fel:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sylvia:

Vilken fin mors dag du fick. Min son ringde inte ens en gång - mitt eget fel - jag har alltid predikat att mors och fars dag endast är köpmännens dag. Men sen känns det i alla fal lite snopet att det inte ens blir ett telefonsamtal. Hur vill jag ha det egentligen?

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Jo det haade inte varit fel kanske skulle lagt bloggträffwn där istället

Just nu är måndagar min sämsta dag då båda mina barn är lediga och huset är fullt och datorerna är upptagna kram Tingeling

3:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Päronconjac, kaffe och grädde.. säkert gott, men farligt.. ta det lilla lugna Mumin det där kan få fräs på batterierna:-)

Visst är det kul att få lite uppskattning som mamma.. den där boken skulle jag inte ha något emot.

Min son är så där.. men det blev ett långt mail med massor av goa ord.. Vi var ju med min mamma hela dagen i går, vilket jag tyckte gav så mycket.. ställer mig lite försiktigt mig åt sidan där,, för så länge mamma är med så..

Malorca .. kanske det var ett tag sedan jag viftade med palmbladen;-)

Ha de gott kramar

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Du måste ta det lugnt Mumin. Du flyttar och städar och tjoar. Här är det iaf varmt idag. Ja, det är inte kul när man måste fylla i namnet hela tiden.

Kram Nalle

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Sylvia: Ja i o för sig är det ju rätt. Det är bara köpmännen som rår för sig på dem dagarna.Sonen din tänker nog på dig i alla fall:) Kram



Tingeling: Jaså du har ingen frid på måndagar....det är skönt med lite tystnad ibland.Ja du nästa bloggträff skulle vi haft på Mallis:)) Kram tillbaka



Pialotta: Ja nä den där päroncognacen var god men ack så farlig.....man blir ju lite beruskad av den.

Ja den boken är så trevlig.....hon hittar alltid på så mycket roligt min dotter och jag är så glad för den:)) Kram



Nalle: Ja jag vet Nallevän......jag bränner ut mig känns det som ibland:( Men när jag piggnar till kan jag inte vara still....så är det och så kommer det alltid att vara tror jag:) Kram på dig!







6:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Jaa du mumin. Du far runt som ett torrt skinn! Du måste dämpa din iver o inte vara med överallt! Men hjälpa barnen vill man ju! Jag har varit ute o jobbat idag. Lite trädgårdsarbete, som nog känns i bakbenen imorron, antar jag!Äldsta dotra var hit o fika morsdagsfika med oss idag.Hon jobbar natt så hon sov igår!

7:e kommentar, skriven , av Anonym:

Gunvor: Ja jag vet.......jag kan ju inte säga NEJ...det är det som är felet:( Va skönt du har haft det idag då och va roligt med dottern och lite morsdagsfika. Nu ska jag gå och lägga mig. Gonatt kära Gunvor! Kram Mumin

8:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ja det är jäkla irriterande att man måste fylla i namnrutan hela tiden..Morr!



Du och Pippis borde ta en resa och bara va!!



Puss&kram

Kommentera inlägget här :