En godnattsaga ur mitt liv.....

publicerat i Allmänt;
Nu har jag fått lite vin i mig men ni får förlåta det är då den poetiska ådran vaknar hos mig.......var det inte så hos alla gamla författare att dem hade lite innanför västen när dem skrev som bäst?? Inte för att jag är kalasfull men lite salongsberusad och skrattar åt sånt som jag vill ge med mig.

När jag var liten kallades jag för "Gullknappen" eller lilla "Solstålen".....det var väl rart?? Alla tyckte att jag var så in i h-e glad och det var jag också fastän jag hade mina svårigheter hemma......men dem hoppade jag bort i min vita kalufs bakom gärdsgården. Jag var aldrig still.........gick jag upp till grannarna så skulle jag gå ut med deras hundar i flera timmar och jag lärde dem att hoppa över hinder och gräva i jorden efter pinnar och sen när jag kom tillbaka till grannarna så var dem inte nyktra......det var ingen där jag bodde på somrarna.......men lilla "gullknappen" var alltid mäkta populär och inte ville jag ha nånting för den tjänst jag gjorde dem med hundarna....men dem (familjen alltså) älskade sin lilla "gullknapp".

Min pappa som jobbade hela dagarna fick alltid i uppdrag att leverera en "sjuttis" till gärdsgården varje dag och kom han inte klockan fem med leveransen var det fullt tumult inne på granngården.....ha ha......

Sen hade vi kräftskivor i massor när jag var liten.......och det roligaste minnet var när far själv skulle "gå" hem från kräftskivan.......ja han gick inte utan svingade sig i björken bredvid och liksom Tarzan kom han hem ¨på nåt sätt:))
"Solstrålen" fick jag alltid heta i skolan. Jag var alltid glad......men misstolkades något.... och jag blev faktiskt mobbad bara för att jag var glad........men det var liksom mitt sätt att överleva om ni förstår.....jag grävde aldrig ner mig i skiten som omgav mig utan var alltid glad......det var mitt sätt........sen har jag ju fått igen det med råge i "gamle dar" men skit samma......det är över nu och man kan inte gräma sig åt det som var utan glädjas åt det som är i nuet...... Ja jag skulle kunna sitta här och knappa hela natten men nu känner jag att ögonlocken börjar gå igen så nu önskar jag er alla en riktigt GOD NATT.


Kram eran Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av tingeling:

Det är försorgligt det där med mobbning man
kan tydligen bli mobbad för allting.
Ha en underbarr dag kram Tingeling

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

mobbad för att man är glad..???

Ja ungar de kan reta sig på allt möjligt...gullknappen vilket rart namn.
Och du är säkert en "gullknapp" nu med..ha en goo dag, kramen

3:e kommentar, skriven , av Mumin53:

Tingeling: Ja jag fattade ingenting, bara för att jag skrattade retade dem sig på mig på nåt sätt.....ja ungar. Ha en go dag själv! Kram

Ninni: Ja just det ungar retar sig på allting. Ja "gullknappen" var ett rart ord. Tack Ninni vad du är snäll:)) Ha en go dag själv! Kram

Kommentera inlägget här :