1:a maj

publicerat i Allmänt;
Nu är våren här på riktigt fast den har ju nästan övergått i sommar här nere. Lite synd att allt ska slå ut på en gång tycker jag..........Igår sov jag in hela valborgsmässoaftonen....efter middagen gick jag och slagga och vaknade med ett litet hopp i sängen att klockan var halv tio......jisses....Pippis hade inte sagt nåt, han tyckte det var bra att jag fick sova.....så sen låg vi och tittade på fotboll och åt godis som två barnungar:))

Sen somnade jag 11 igen och sov till 10 idag på förmiddagen. Jag måste varit trött eller hur?

Men idag har tvättmaskinen gått för fullt. Arbetarkläder ska tvättas och en del strykning har det också blivit. Sen tog jag bort mina vinterkläder och hängde in dem i garderoben för vinterförvaring och tog fram mina sommarkläder. Jisses va mycket kläder jag hade......och jag som trodde att jag inte hade nånting.
Enya och hennes familj var här och drack kaffe i eftermiddags......ja den hunden har tagit hela mitt hjärta....så in i bänken go e hon. Hur ska det bli när jag får bli en mänsklig mormor till en liten bebis? Bortskämt.......just det......ja jag älskar alla mina "barn" så mycket om det är tvåbenta eller fyrbenta så det gör nästan ont.....och PIppis är inte dålig han heller att skämma bort ..........va livet är härligt.....och jag vårdar det ömt....för man vet aldrig som "krösamaja" skulle säga:))

Nä nu hörde jag någon röst i bakgrunden....undras om maten är färdig? Idag får jag väl ta igen min bortsovda valborg......ha det gott därute!

Kram Mumin

image730

Här e hon "Krösamaja" längst ner med huckle:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Ja oj vad det har slagit ut överallt..det är så skirt och fint!

Ja du sov minsann..haha, Pippis kanske tyckte att det gött med lugn&ro..*fniss*

Ha det..kramen

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Nu har våren kommit hit också! Björklöven börjar bli ljusgröna! Härligt! Då ska jag gå älvrundan..fast jag väntar nog lite till så löven börjar dofta!
Ja du är nog utvilad..som du sovit!!
Ha det gott själv du Krösamaja!Och kram på dej!

3:e kommentar, skriven , av tingeling:

Jag älskar oxå mina barn så det nästan gör ont
Om en liten stund kommerfotona oredigerade kram Tingeling

4:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Likadant här massor av sommarkläder som jag har blandat med vinterutstyrsel.. två garderpber mot mannens en:-)
Men sedan är det en annan femtiolapp om det används:-)
Måste sortera snart och prova.
KrösaMaja.. ja man minns tanten med hucklet.
Var du inte och marscherade idag i Götet det var ju massor av folk i leden där. Mona Salin oxså tror jag mig såg.
Här har det varit lugna gatan denna dag..
Kramar

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Morrn Mumin har natten varit god mot dig??
kramen

6:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Gomorron säger jag också. Tänk att jag nästan glömde bort mitt ena barnbarns födelsedag igår! Jag trodde det var idag! Snacka om senil!Vi kom på det i tid iallafall, så vi var på 18 årskalas igår! Jag satt o pratade i telefon med dottern(inte mamman) och så säger jag att i morron ska vi på kalas..MEN MAMMA..det är ju idag!!Jag skäms! Men det löste sig!
Kanske man skulle ta o slänga ut en garderob på vädring o rensning!Vi får se om lusten infinner sej!Ha en skön fredag!Kram från en senil gumma!

Kommentera inlägget här :