Vilken tråkig dag........

publicerat i Allmänt;
ute regnar det och blåser som vanligt, grått och trist, jag blir tokig på detta vädret. Nu har det varit höst i ett halvår, ingen vinter heller.........och jag fryser kan ni tänka er det?? Sitter här med full vintermundering på mig och skriver.....det är så det går kalla kårar ända in till benmärgen, usch..........inte orkar jag laga nån middag heller så Pippis får köpa pizza idag. Tänk pizza har jag inte ätit sedan januari 2006 men idag känner jag verkligen för den onyttigheten:)) I morgon är det tandläkarbesök på morgonen. Å vad jag hatar det!! Nog för att tänderna är viktiga men Torsten är en sån humörmänniska så man vet aldrig vad han säger och gör......jag vill inte byta tandläkare heller för jag har gått hos honom i 30 år, men jag har aldrig förstått mig på den karlen.....å sen är det iväg till gynekologen för att bota min blåskatarr, men det gör mig ingenting, hellre det än tandläkaren.

Nu väntar jag på pizzan........Kram Mumin

image662

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sylvia:

Har du haft samma tandläkare i 30 år är det hög tid att byta!!!! Jag hade haft min i 20 år och böt mot min vilja, han flyttade. Det var först när jag träffade min nya tandläkare - en vinna i 45-50 årsåldern som jag upptäckte hur mossig och gammaldags den förra tandläkaren var. Det hade nog varit dåligt med vidareutvecklingen för hans del. Och även rent psykologiskt var skillnaden som natt och dag. Gör som jag - BYT!

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Går du till gynekologen för blåskatarr?
Vi har ju ingen gynekolog i vår stad så det är kanske därför jagfår träffaläkaren.
Jag har gjort kyklinggryta till oss kramar tingelingen

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Så fint du gjort det här inne kram Tingeling

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Sylvia: Va roligt att höra ifrån dig:)) Ja du kanske har rätt, men du förstår att det är inte så lätt att byta tandläkare av det skälet att jag går där genom försäkringskassans försorg i o med att jag äter mediciner så tänderna far illa av om jag inte går till tandläkaren 4 ggr om året och Torsten min tandläkare är utvald. Fattar du? Kram vännen! Mumin

Tingeling: Ja jag går till gynekologen för blåskatarr. Han är den enda i Sverige som behandlar denna sjukdom genom att föra in penicillin direkt i urinblåsan så därför är det på det viset. Javisst nu börjar det likna vår härinne också!! Tack vännen! kram Mumin

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Snygg bakgrund!

Usch har du blåskatarrr fortfarande..jag fick förebyggande medicin nu...några sura piller som jag ska ta varje dag.
Kram kram

6:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Här skiner solen som bäst nu, men igår var det åter en sån där GRÅDAG, så typiskt på söndagen, då jag har mer möjligheter till "resor".
Hoppas nu på en fin dag till dig och att regnet har sinat:-)
Kramar

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Tack ja det blev riktigt fint:)) Njae nu har jag preparerats 5 ggr och har 2 kvar, men det är mycket bättre nu. Ha en go dag! Kram på dig!

Pialotta: Ja vilken bedrövlig dag det var i går, nu är det bättre och våren är i antågande:)) Kram på dig!

Kommentera inlägget här :