Midsommarn är slut för i år...

publicerat i Allmänt;
trevligt hade vi det  på midsommarafton, var hos våra kära grannar och åt sill och potatis med tillbehör. Pippis och granngubben blev en aning överförfriskade så när vi skulle spela spel så var det ett himla tjötande på dem:) Men nyktrast vann och det blev jag ha ha.

Idag har det öst ner med regn. Vi var nere i Kungsbacka jag och Pippis. Dem har ett nyöppnat köpcenter där nere så vi gick och tittade lite och handla lite mat och blommor. Mina penseér har blivit uppätna av rådjuren, men det gör inget, dem ska också ha mat..............

Sen har jag faktiskt gympat idag också, det var rätt mycket folk, men det beror väl på att vädret inte var så bra.



Jag och grannen. Titta vilka fina kransar maken hennes hade gjort:))



Sillbordet



Grannnarna, kära och lyckliga:))



Jag måste bara få visa detta underbart vackra täcke som grannnarna har. Det är otroligt vackert och handsytt med små små lappar. Vilket jobb........men så udda och vackert.


Kram på er! I morgon är det vardag igen

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Va snygga ni var...och vilket gott sillbord!



Har du gympat...jag har legat nerbäddad i soffan, är inte riktigt kry!

Nån liten bacill har byggt bo hos mig..suck!



Kramen

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Å tackar!! Oj då är du sjuk? Då får du vila dig! Kram tillbaka

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Så söta ni var med era kransar (händig karl)

Jag kunde väl tro det att du inte missar ett träningstillfälle hihihi men idag har även jag motionerat Motionscykeln behövde röra på sig lite och jag ställde upp kram Tingeling

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Tingeling: Ha ha han är inte ett dugg händig den mannen....men midsommarkransar kan han göra:)) Det var duktigt av dig att röra på motionscykeln. Kram tillbaka

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

Ups! Glömde säga nu har jag semester en vecka

Ska bara vara kram Tingeling

6:e kommentar, skriven , av Kersti:

Vilket vackert överkast. Det låter som om ni har haft en trevlig midsommar. Jag har överlevt, barnen och hundarna också men nästa år kanske vi ransonerar antalet. Phu.

Nu är jag hemma och tvättar. Ikväll går flyget till Skottland. En kort visit för att fira min bästa vän som fyller 50. Hemma igen till helgen om det går som jag tänkt. Kram

7:e kommentar, skriven , av Fia:

Vilken härlig bild på två glada tjejer med fina blomsterkransar! Man blir glad av att se er. Det låter som en jättemysig midsommar! Kram, Fia.

8:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ha en skön dag, glömde kommentera täcket, det är Jättefint..hemmasytt eller??



Kramen

9:e kommentar, skriven , av Ingegerd:

Inbjudande sillbord! Det går inte att leva enbart på kärlek, eller...?

Du, jag kikade under sängen efter grodprinsen, men nej han låg nog i sängen!

Täcket är imponerande, vilket precisionsjobb!

Vad duktig Du är som tränar, jag borde också komma igång, hmmm...

10:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Det där täcket var så himla vackert.

ser ni hade dukat ungefär som oss:-)

Visst är det fint att slippa den där stålkepsen dagen efter.. lagom är alltid bäst om man kan hålla sig till det;-)

Kramar

11:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Låter som ett trevligt midsommarfirande. Fina kransar också! Jag har själv ett jättefint överkast i lapptäcksteknik, men det här slår ju bara alla rekord. Kan du inte ta reda på vem som har gjort det och om man kan beställa något liknande?

12:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Hur är det med frun idag? Hon är väl på spinning eller nåt!Hurtbulle där! Ni såg ut att ha haft en trevlig midsommar också. Och täcket var enormt välarbetat. OJOJOJ!Jättefint!

Kramelikram!

Kommentera inlägget här :