Lite varmare idag......

publicerat i Allmänt;

är det men ingen sommarvärme. Har uträttat 5 timmars ideelt arbete med svärmor..........för att köpa 5 saker!!! Nu fick hon riktigt tjötat av sig på mig idag och jag drog runt henne tills hon höll på att stupa. Jag fattar inte hur hon lever överhuvudtaget, hon måste ha en järnvilja att leva så skrupplig som hon är, och demensen kommer och går. Hon får för sig massor med saker....men det är bara att hålla med annars får man sig en avhyvling att man inte tror på henne. Jisses säger jag.....skjut mig om jag blir sådan...sen har hon inte råd att köpa mat säger hon...så det blir mindre och mindre i den där stora kundvagnen....

Ja nä nu ska jag sätta i mig färskpotatis och sill och sedan får ni gissa tre gånger vad jag ska göra:))

Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Haha säger samma sak skjut mig om jag blir totalt senil!!



Men du är snäll du som tar hand om henne..fem saker fem timmar WOW!!



Ja vad ska du göra måntro..ta en snaps till sillen kanske..pözz&kram

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Du har nog gått till sängs nu eller så är du så tokig så du är på spinning! Men du är snäll som tar hand om tanten o följer med o låter henne tjöta, som du säger!Nu har jag gjort klart ute..rensat runt hallonbuskarna o alla andra buskar.Jag har en gubbe som är klen igen! När vi var i stugan sist så skulle han dra igång gräsklipparen o den är väldigt tjurig att starta,men han lyckades få igång den. Men han var lite ovarsam så han har haft ont bak i skuldran sen. Det har blivit värre o värre o han har haft sån otrolig värk! Jag tvingade han att köpa nåt liniment att smörja med innan vi åkte till fjälls.Men inget har hjälpt..så i måndags var han till dokt. Och där såg dom att han slitit av en muskel. Så inte undra på att han har ont!Även armen o ända ut i fingrarna, o så klart höger var det. Så nu får jag göra allt själv. Fast han är som en tjurig gris o ska göra allt möjligt, fast med vänstern då, så nu får han väl ont i den också.

Ja du hör väl hur vi har det...nåt dansande blir det väl inte,för han åtminstone. Malung o dansveckan är i farozonen.Vi håller tummarna att han blir bra tills dess.Det måste läka ut själv sa doktorn och värktabl. får han dålig mage o yrsel av.

Ha de..KRAM!

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Snäll som få det är du

Jag tror du ska spinna idag

Sill och potatis gud sågott

kram Tingeling

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja det är ju egentligen synd om tanten.....snaps det vore gott men de andra två härunder gissade rätt ha ha Kram och puss tillbaks.



Gunvor: Nä jag sover inte, du gissade rätt....var tvungen att få lite utlopp och rensa skallen efter dagens bravader....men är han dålig igen gubben, va synd om dig att du får dra det stora lasset.....klart han blir bra till dansbandsveckan, du får pyssla om han lite extra och säga till han att han inte ska vara så enveten ha ha ska jag säga som är lika envis som gubben din:)) Kramar till dig!



Tingeling: Ja jag tror den gamla damen uppskattar mig även att jag aldrig får höra det, men det känns som en god gärning när man varit där, just det rätt min vän, spinning blev det och sill och potäter också....kram tillbaka

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

En hälsning från mig. Gissa vem???? Börjar på N, sedan är det ett a, därefter följer två l och så slutar det med ett e. Vet du ?

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Anonym: Haha jag vet vem du är:) Kram

Kommentera inlägget här :