Baren tar sin form......

publicerat i Allmänt;
Den utlovade baren är på G.........Pippis har så mycket ideér och hans skapande av en bar i källarn har kommit en bit på väg. Jag tror det blir skitfräckt till slut.....vi har samlat massa saker när vi varit ute på våra små resor, så det ska bli så spännande att se hur det blir.....här är lite smakprov....det är bara det att när den blir färdig så har jag väl alla traktens gubbar i min källare ha ha men jag har lovat att det kommer att finnas alkoholfria drycker där också.....När baren är riktigt klar ska vi ha invigning....ska bli riktigt kul! Ni får gärna komma ni också.......



Pippis har svetsat ihop bänkarna och så har en mycket sykunnig dam hjälpt till med kohuden



I mitten där ska jag ha en vit eller svart kudde



Själva bardisken som vi köpt av en kompis



Nytapetserat med TV:n i fokus.......



Londonklockan



Dem här ska upp också......det är riktiga lanternor i koppar som jag ärvt av min pappa. Babord styrbord och vitt i mitten.....men dem ska putsas och göras iordning. Såna här är oväderliga i dagens läge....dem har suttit på en båt från början av 1900 talet.


Slut för idag med visning. Kram på er alla! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Det kommer bli skithäftigt

Är du den sykunnige eller?

Ni fixar och donar ni oxå inreder och har er.

Visst är det kul och ännu roligare när det blir så fint oxå kram Tingeling

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Men vilken häftig bar!Och jättekuliga grejor ni har! Är det du som ska jobba i baren? Va duktig han är din Pippis! Ha en fin dag i morgon! Kramkram!

3:e kommentar, skriven , av Ingegerd:

Tack för visningen! Klockan var riktigt häftig och lanternorna blir väl fina efter putsningen. Kan dom lysa också?

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Tingeling: Ja vi får hoppas att det blir bra. Nä du det är inte jag som är sykunnig, tyvärr.....Ha det gott kram Mumin



Gunvor: Ha ha nä du det tror jag inte att jag ska sadla om till bartender, men vem vet? Kram på dig!



Ingegerd: Ja lanternorna är riktiga och lyser jättefint:) Kram på dig!

5:e kommentar, skriven , av Kersti:

Oj oj vad det blir läckert. Innan du vet ordet av har du oss där allihop. Då kanske ni blir tvugna att bygga ut. Kram

6:e kommentar, skriven , av Fia:

Vad läckert det blir! Det är så kul när detaljer som klockan och lanternorna skapar en speciell atmosfär. Nu saknas bara öltunnan med tappkranen!

7:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Alltid nya projekt på gång! Det här blir också väldigt originellt och snyggt när det blir klart. Ha en skön sommar, tar lite ledigt från bloggen, men tittar in lite då och då i alla fal. Kram Sylvia

8:e kommentar, skriven , av Ninni:

Men du va fint...jag gillade sofforna skarpt!



ha det gott min vän, vi kommer dit nån gång och tar en drink, kramen

Kommentera inlägget här :