Söndagsutflykt.....

publicerat i Allmänt;
har vi vart på idag jag och Pippis.....vi åkte ner till Åsa till mågen som håller på å bygger hus. Oj vad dem har kommit långt.......kul för dotera och mågen, han är verkligen duktig snickare. Idag satte han och en kompis in fönster i huset och jag tog lite bilder från huset. Sen var vi i Kungsbacka och fika jag och Pippis...det var mysigt att komma ut lite och se sig omkring. Nu håller Pippis på med maten...han ska göra dansk fläskstek med rödkål och potatis....det vattnas i munnen på mig men jag lär nog få vänta...........den här kocken är lite seg....men vällagat blir det:)) Kram och ha en go söndagskväll!

image573

Nu är snart fönstrena på plats..........

image574

Så här nära vattnet ligger det huset.

image575

Ölmevalla kyrka alldeles bredvid..........

image576

Det tar sig:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Men va roligt att dom bygger själva. Och vilket fint hus det blir o vilket läge.WOW! Det är väl kul att få följa detta bygge från grunden! Dom är väl duktiga!
Nu kan du få se hur det ser ut hos mej. Vinterbilder som vanligt! Det snöade hela dan nästan igår..så nu har vi fått lite nytt!Plus en solig dag idag!
Hoppas du också får en släng av snösleven!
Ha en fin vecka nu, innan det bär iväg!Kram!

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Javisst är det roligt:) Kul när barna e duktiga. Jaså ännu mer bilder din fresterska....ja jag får in och kolla...jag längtar som ett barn till snön. Kram tillbaka!

Kommentera inlägget här :