Nu har jag kört slut på en styck hund:))

publicerat i Allmänt;
Ha ha 1, 5 timma i skogen och ut längs sjön.......jag är hundvakt idag för ungdomarna skulle se på ishocky och sen ut och äta. Enya ligger som död när "farmor" gått sin runda, men hon är lite nyfiken när jag går förbi, kanske det finns nåt gott som den där Mumin går och bär på?
Men hörrni det är inte klokt, i trädgårdarna knoppas det på buskar och i rabatterna och det är den 26 januari, vad ska detta sluta? Det är för tidigt alldeles för tidigt!! Synd att jag glömde kameran när vi var ute för när vi stack ut näsan så slutade det att blåsa småspik och solen denna frånvarande sak lyste på mitt ansikte!!
Nu ska Pippis göra fiskgryta, han säger att den blir kulinarisk och det blir den nog, men han är rätt seg att laga mat så jag kanske svälter ihjäl innan jag får nån mat, ha ha. Ha en go lördagskväll på er! Kram Mumin

image605

Kocken och Enya:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Halloj! Idag har jag inte varit ute nåt. Bara handlat O skjutsat hem dotra. Hon och guben hennes kom hit ofikade,,gående. Han gick tillbaka o hon åkte med mej när jag skulle handla!
Va mysigt med med Enya, då kommer du ut på promenad.
Här får man stå vid spisen själv..det ska bli Mexicansk räkrätt med ris o en sallad. Och lite vitt vin.Sen blir det lite dancing.Gubben kör!
Ha en skön kväll Mumin!Kram!

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Ja du har välan snö fortfarande va? Ja idag har jag verkligen fått frisk luft, det gjorde gott för mina hostiga lungor.....å ska du dansa också, va kul!! Ha det så roligt med din gubbe!!:)) Kram på dig vännen!

3:e kommentar, skriven , av Frida:

Det är inte Enya på bilden, det är Lovis.. Bara så du vet ;) Kram

4:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Här just nu ser jag något som varit uteblivande så länge.. tror faktiskt inte mina ögon.. en sol som tittar in från mitt fönsterbord.. Det har blåst orkanvindar och regnet har varit på besök så länge nu att hela jag är alldeles lemlästad faktiskt.. skrev om det i gårkväll på Kafferasten..
Nä du det är inte klokt att alla de där knopparna finns så tidigt.. såg oxså det i gårpå min runda.. Hoppas bara inte det fryser rejält nu då så allt går förlorat..
Kramkram o ha en härlig hundtur för kanske du är vakt idag oxså:-)

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Frida: Javisst katten är det Lovis det har du rätt i:)) Men dem är ju faktiskt lika på den bilden. Kram på dig!
Pialotta: Ja du va härligt med sol, den har vi inte varit bortskämda med, ja jag säger ju det att det blir ingen vår om det blir frost och knopparna kommer att frysa ihjäl. Ja idag ska jag ut igen men kanske utan hund. Kram och ha det gott!

6:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Här var det nytt igen. Fasligt va alla ändrar om o gör fint!Bara jag som har min gamla bakgrund! HUHUHU!
Snyggt iallafall!
Toppenkul på dansen igår!
Nu ska jag gå ut i sola!Ha de! KRAM!

7:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ja vi var ute och gick igår och det var rejäla knoppar överallt??

Ha en sköööön söndag, kram

Fick du nån fiskgryta förresten?

8:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Ja man får ju förändra sig lite:)) Kul att du hade det roligt...dansa är alltid lika kul! Kram vännen.

Ninni: Ja kan du tänka dig, det är rena rama vårvädret:) Jepp jag fick fiskgryta, jättegod!! Kram på dig vännen!

Kommentera inlägget här :