Allergi.......

publicerat i Allmänt;

Nu har jag varit hos doktorn. Vet ni vad det var? Jo Primulaallergi!! När jag slängde ut julen så bad jag Pippis köpa vita blommor och det gjorde han..............jag vet att jag tog i dem med vänsterhanden och det var ju där som mina utslag började. Igår och inatt var jag så dålig, jag hade frossa och det gjorde ont i lungorna och jag bara såg hur jag skulle försvinna från detta jordelivet...........jag sov jättelänge men fick tid hos min husläkare och han frågade vad jag hade gjort. Vadå gjort?? Men så kom jag att tänka på att jag hade tagit i växterna med vänsterhanden och då sa han att du hade väl inte tagit i Primula året innan också?? Jo det hade jag när jag tänkte efter.....så bältros var det inte den gången heller utan Primulaallergi då med. Doktorn sa att Pippis får slänga ut dem blommorna så fort som möjligt för det är därför jag mår så uselt. Dem avger nämligen spår i luften också så det är därför jag blir så sjuk!!!!!
Nu har jag fått cortison och cortisonsalva och så måste jag ha bomullsvantar på mig tills det läker så det inte blir sår. Ja så var det med den saken......och jag som trodde att jag var döende:))

Kram och ha en bra kväll!!

image566

Dessa vackra vårblommor är numera förbjudna:((

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nalle:

Aha var det de söta som var boven i dramat. Döende? Du e rolig du. Kram på dig

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Jamenvisst nu är dem utslängda och de kommer aldrig mer in i mitt hem...men visst är dem vackra att titta på.......ja just det döende...du ska se mina händer...som en spetälsk........Kram tillbaka

3:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Oh vad skönt att de kom på vad det var. Jag blev riktigt orolig ett tag. Vet du hur sådan allergi uppstår? Fortsätt att krya på dig - kanske någon av grannarna kunde bli fosterföräldrar till de små sötnosarna?

4:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Men stackars du!Vad du e drabbad! Men vilken tur att det var nåt som kan åtgärdas i allafall.Du har ju en osis som bara den!Nu blir du nog snart bra igen! Man har ju hört att dom där blommorna är väldigt allergiframkallande så jag har aldrig haft några. Men dom e jättesöta. Hade du såna ifjol också eftersom du var dålig den gången också?
Nu får du passa dej noga hädanefter! Kramar dej så försiktigt!

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Sylvia: Javisst var det härligt att doktorn kom på var det var. Du jag vet inte hur det kommer sig men jag har varit hyperallergisk sedan tonåren mot olika saker så jag har varit så illa däran en gång att ambulansen fick köra mig till sjukhuset med ilfart. Då hade jag sk anafylaktisk chock och tappade blodtrycket totalt så då var jag faktiskt nära att stryka med....usch det var hemskt så nu har jag alltid allergimedicin med mig jämt i väskan. Vet du vem som ska få dem fina blommorna? Jo svärmor........:)) Kram på dig!

Gunvor: Ja du det är upp och ner på livets stig:)) Jag sa till Pippis att nu höll du på att ta livet av mig igen.........ha ha kul att man kan skoja i all bedrövelsen. Ja du det var samma förra året....det var alltså ingen bältros......men hur är det själv med gubben din och din släkting? Hoppas vi kryar på oss allihopa nu. Kram på dig!

6:e kommentar, skriven , av Anonym:

Usch staclars dig jag hardå aldrig hört att man kan få såstark mot de blommorna.
Vilken tur att ni kom på det kramTing...
ps flanellpyjamasen fick tyvärr bli kvar hemma ds

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ting: ja säg vad inte jag har haft:))Jaså ingen flanellpyamas på jobbet......kram på dig!

8:e kommentar, skriven , av Lasse!!:

Hallå Mumin!!Jag såg när Pippis gick och kollade blommorna,han köpte dom kraftigaste dom hadde,det kanske låg en räv bakom hans öra den dan??Han kanske vill vara ensam ett tag framöver,vem vet vad han har i kikarn??


L&L

9:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Godmorgon kära vän. Hoppas du blir piggare och piggare.

10:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Hur är läget i dag då? Jag hoppas verkligen att du mår lite bättre! Gubben är så snuvig så det är helt otroligt. Det bara rinner och han hostar o kraxar.Och du vet ju hur det är när karlar blir sjuka..det är sååååå bedrövligt!! Ja jag är inte avundsjuk på snuvan hans!INTE Alls!
Svågern fick komma hem igår. Jag har inte pratat med dom idag än, men jag tror det går bra. Han får ju också cortison.
Hoppas nu att lilla Mumin kryar på sig snarast!
Många kramar!

11:e kommentar, skriven , av Mumin:

Lasse: Just det, han vill ta livet av mig:) "Jag köper kärringen lite primulablommor och dem största också så får vi se sen vad vi kan få ut för henne i försäkring":)) Ha ha Kram

Sylvia: Ja nu i kväll är det riktigt skapligt. Tack för omtanken:) Kram

Gunvor: Jo tack nu börjar det bli bättre.....men gubben din verkar vara skröplig....ja karlar är ju så sjuka så...vilken tur att svågern kom hem igen. Tack vännen! Kram tillbaka

Kommentera inlägget här :