Väl hemma igen.....

publicerat i Allmänt;
Ja nu var man då hemma igen. Vilket äventyr!! Inte mycket sömn, det gör jag aldrig om att åka så tidigt nån mer gång och bytena i Amsterdam var något av det mest hektiska jag varit med om. Denna stora flygplats var kilometerlång och det gällde att hinna med flygplanen.
Men vi har varit med om en hel del, jag låter bilderna berätta det mesta.

image633

Alla Hjärtans Dag på flygplatsen......hmmm klockan var inte mer än fem på morgonen....och ölen var redan framme:))

image634

Ännu en öl men i Istanbul...........väl framme efter 5,5 timmars flygning....

image635

Ha ha så jäkla äckligt........utsikten från vårt hotellrum.......hotellet var jättefint för övrigt men dem kunde bespara oss heltäckningsmattor  som kröp för sig själva och där var vi inte barfota i det rummet ska jag säga er:))

image636

Fast en härlig och ren pool fanns på hotellet med fitnesscenter

image637

284 butiker i Gamla stan i bazaren. Där var jätteroligt att gå och titta men dem gapa och skrek på oss att vi skulle köpa överallt. Det var fruktansvärt jobbigt.....men så mycket roliga saker:))

image638

Vattenpipor i mängder........

image639

Tvagning av fötter inför bönen.....här var det ganska kul faktiskt för jag skulle gå på toaletten och där fanns bara toalett för män.....snacka om jämlikhet...vi fick tag i en skoputsare som drog iväg med oss 2 kilometer till närmsta damtoalett....stor blåsa? Nä.....:))

image640


Kryddbazaren....där doftade ljuvligt:))

image641

Utsikt över 16 miljonersstaden....ett myller av folk och bilar

image642

Blå moskén......den största moskén i Istanbul

image643

Grattis Pippis 55 År. Jag köpte en jättebukett med blommor till han.
Jag har mycket mer att berätta och visa för er men tar det sedan, vi hade det bra och maten var god men det var ett himla väsen på ambulanser, poliser och folk.....där var inte tyst en sekund.....sen snökaos på lördagen...det snöade så man såg inte handen framför sig:(( Ja det var annorlunda än Jukkasjärvi det här....men det var ju det som var tjusningen med två så udda resor.

Ha nu en riktigt god kväll! Får se om jag hinner titta runt hos er sedan. Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Hej och Välkommen hem kära du! Va trevligt det såg ut där du sitter kl.5 på morron o ser så fräsch ut med öl fulla bordet. SEMESTER! Du Amsterdam ska vi också besöka. Vi har byte där, men vilken flygplats! Den är verkligen stor!Vi har bytt där förut också och haft jättebråttom o trodde nästan vi missade planet, men en vänlig man lotsade oss lite snabbt.Ja ni ser ut att ha haft det jättetrevligt!Men snöade det verkligen på riktigt? Det låter inte så roligt! Vilka fina blommor han fick, Pippis! Ni har väl firat ordentligt nu förstår jag! Ser fram emot att få se mer! Ha det så gött och stor Kram på dej!

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Ser skitmysigt ut..jag älskar ju Turkiet, att dom skriker åt en får man lära sig att ignorera..dom bara är såna!

Köpte du några kryddor?? Det såg inte så kallt ut..kramen

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Och det där var jag! Gissar att ni svalde ner en Jägermeister också..hihi

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Ja du det var semester men en ganska fartfylld sådan:)) Ja det snöade så du såg inte handen framför dig. Kram tillbaka till dig!

Ninni: Nä jag köpte inga kryddor men massa annat roligt....just det en jägermeister också:)) Kram på dig!

5:e kommentar, skriven , av Nalle:

Är du redan hemma ! Ser framemot att du berättar mer om resan. Kram

6:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Välkommen hem Lillemor..
Det där landet skulle då rakt av inte jag vilja åka till. Gillar inte arabländer, där de gapar och skriker efter en vart man är för att få sälja sina grejer.
jag har varit i Tunisien och det räcker för mig.
Men ni tycks haft det bra ändå ju och firat lille mannens dag:-)
Ha de fint kramar

7:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Glömde, du ser ut att må bra på översta bilden fast det är tidiga timmen och dina glasögon ser nästan ut som mina:-)

8:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Ja det var en sån där torsdags- söndagsresa. Kram

Pialotta: Nä jag håller med dig....dem är för jobbiga:)) Jaså du då är vi riktigt lika du och jag då:)) Kram

9:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Hoppas du är på benen idag också!Skickar några cyberkramar till dej!

Kommentera inlägget här :