Bortrövad Mumin....

publicerat i Allmänt;
Jag läste i gårdagens GP att det var en man i Finland som fullkomligt älskar Mumin. Han hade gått in i en affär med bara Muminsaker och tagit rubbet!! Han är fullkomligt tokig i allt vad som har med Mumintrollen att göra, så nu får jag väl se upp så jag inte blir bortförd:))
Idag har dottern varit på besök....magen växer på henne och det ser riktigt mysigt ut:)) Annat var det när jag var gravid, jag svällde upp till dubbel storlek överallt men hon har bara en rar putande mage.
Ja så har jag packat inför äventyret på torsdag.....men det är bara det att jag kommer på mer och mer saker så nu blir det sådär överfullt igen......
Inatt har det varit karusell på lilla Stolla, hon har gjort sönder mina fina ljusstakar som stod på bordet och vält vasen. Att vi inte har hört det?? Ja det börjar våras för katterna det märks, lite oroliga och springer och "tjötar" men jag vet inte riktigt vad hon vill den lilla fröken..........Nä ha en go eftermiddag Kram Mumin

image629

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Härligt att vara populär.
Du får hålla dig på rejält avstånd ifrån den mannen
så han inte rövar bort dig
Ja nu åker ni snart så mysigt.
Här hostas det på rejält fortfarande
Hur länge hostade du ?
Kramar Tingeling

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Men nu får Pippis hålla i sin Mumin, så hon inte försvinner med alla andra Muminprylar!
Va tog det åt Stolla då, brukar hon bli så där tokig? Har hon kanske fått lite vårkänslor?
Det är svårt att packa lagomt, det blir alltid för mycket! Men hellre det än att man saknar en massa! Ha en fin eftermiddag! Kram!

3:e kommentar, skriven , av Anna-Maria:

Tingeling: Ja du det var ju rätt komiskt egentligen det här med Mumin. Du efter ca 3 dagar slutade jag att hosta, jag fick ta den 2 ggr per dag 10 ml varje gång. Det är ju lite "knark" i den men jag tyckte den var jättebra. Akta dig så du inte blir sjuk igen....ta det varligt. Kram på dig och krya på dig riktigt. Mumin

Gunvor: Ja ha ha jag skrattade gott när jag läste det:)) Ja du ett slagfält på bordet och mina allra finaste glasljusstakar gick sönder. Ja hon är jättekonstig nu, hon tjattrar och gnäller, ja jag tror det är vårkänslor! När ska hon växa upp till en stor dam? Hon är ju 10 år i år, men inte namnet Stolla för inte. Ha det gott vännen! Kram

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

NEJ!! Nu har den där förjolade ungen vart och pillat på datorn igen. Det var jag som skrev kommentarerna Tingeling och Gunvor!!!!

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

Hostan slut efter tredagar vilken skön känsla doktorn och alla andra snackar om att hosta i tre till sex veckor
Och på mitt recept står det 7,5 -10 ml tre ggr om dagen
undra påatt jag blir tröttkram Tingeling

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Tingeling: Va??? Hosta så länge.....nu vet jag.....jag fick ju penicillin också....det var nog därför jag inte hostade så länge. Har du tagit sänkan? Min var skyhög så det var därför jag fick anitbiotika också. Kanske något för dig med?? Kryapå dig kram

7:e kommentar, skriven , av Ninni:

Näää bortrövad får du inte bli!

Dessa kissekatter..jag vet när min rev ner en jättefin skål, då blev jag så ledsen.
Din katt vill nog ha en kattman,,hihi

kramen

8:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Jag önskar dig en riktigt härlig resa!

9:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni:Ha ha nä han vill nog inte ha mig, ja snacka om bra namn på fröken Stolla:)) Kram tebaks

Sylvia: Tack så hjärtligt! Sköt om dig! Kram

10:e kommentar, skriven , av Ninni:

Skrev du från nån annan dator idag?? Det stod Ann-Marie inne hos mig..men du hade skrivit Mumin som underskrift!

11:e kommentar, skriven , av Anonym:

Jo jag hartagit sänkan när jagvarhosdoktorn ochden var normal och då sa läkarenatt jag hade virus kram TINGELING

12:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Det var dottern som hade pillat.......hon gör jämt så:))

Tingeling: Fasen också....ja det var ju synd på ett sätt men tur på ett annat. Du ska se att det går över snart. Kram

13:e kommentar, skriven , av Ninni:

Okey..då var det hennes blogg jag kom in på då..kramiz

14:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Har du packat färdigt nu? Va skönt att få sticka iväg en sväng! Jag börjar längta jag med..måste snart titta över mina kläder o se om jag MÅSTE köpa nåt nytt! Ny bikini är redan inhandlad. Det köper jag alltid på postorder!
Ska bli spännande att se bilder från Istanbul.
Ha en fin dag! Här blåser det o tempen är 3+.Och Sol!

Kommentera inlägget här :