Gokväll

publicerat i Allmänt;
Ja gamla gubbe säger jag bara.........inte var Pippis särsklit vacker när han kom hem igår natt. En barrunda från Centralstationen till hela Avenyn.....så ni kan tänka er........

Men han fick gjort lite idag i alla fall med sonens hjälp. Nu är snart hans mästerverk färdigställt.....baren i källaren....herregud jag kommer att ha folk springandes jämt till det här "vattenhålet" Men det blir väldans fräckt och där finns alkoholfria alternativ också:))

Idag är jag ensam igen. Pippis är hundvakt åt Günther uppe i skogen, men jag ringde förut och då hade han gått en promenad till Hundlund så där satt han och drack kaffe och whisky......hmmmm.......men Hundlund är en hyvens prick. Jag fick en jättefin Amaryllis av han i veckan. Snällt!!

I morgon ska jag passa Gustav för dottern ska åka och julhandla maten och svärsonen är sjuk den stackarn så då beger jag mig söderut till dem.

Jag har även bäddat för sonen. Han ska ligga över här hos mor sin i natt för han skulle på 25 -årsfest. Det är han värd att ha lite roligt så som han sliter hela dagarna.

Nä nu ska jag försöka sova, för i morgon ska jag leka med gullefjun.

Kram alla mina vänner! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pialotta:

Härligt mumin att få passa den lille:-)

Blir säkert bra de där med källaren.. då går jag ner i min källare.....

Kram på dig

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Jag kan tänka mig att han var i fin form..haha



Ha en skön dag med gullefjunet..kramen

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Hoppas dagen har varit härlig med lillen! Va mysigt med baren. Må så gott o många kramar.

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Åh så mysigt att få passa lilla Gustaf lite

Kotte har varit hät och kollat läget några gånger i helgen Han visste väl att vi gjorde godsaker kram på dig Tingeling

Kommentera inlägget här :