En rolig dag.......

publicerat i Allmänt;
vaknade med världens huvudvärk, det var ju inte roligt alls, men sen efter två magnecyl försvann den och jag började att klarna till lite i knoppen.........

Hade lite grann att pyssla med hemma och tänk jag fick ta fram plastgranen.....den där enen vete katten hur länge den klarar sig i värmen härinne men nu är det julefint. Klapparna har jag också slagit in och bilen är tvättad.

Ja det var ju ganska kul när jag skulle tvätta bilen. Jag brukar göra det själv annars när det är varmare ute men nu körde jag till en handtvätt. När jag satt där och väntade så kom det in en man i ja kanske min ålder och vi började småprata. "Va fan sa han bara massa kärringtidningar och läsa här" och jag sa att det kan du väl stå ut med i en kvart och sen började vi prata som bara den. Herregud karln kände ju mig inte och han pratade om hur han hade uppvaktat flera damer lite för ingående.....ni fattar eller........jag riktigt skämdes....sen frågade han mig var jag bodde och jag sa att jag bodde någon annanstans än där jag bor för jag ville bli av med karlsloken ha ha.

När bilen var tvättad åkte jag med en rivstart därifrån, men tänkte inte på att han kunde ta mitt bilnummer och kolla upp var jag bodde............nä tack.......

Gympat har jag också gjort och babblat med damerna och herrarna på gymmet. Det är roligt nu när man känner igen varandra och roligt har vi.

Nä nu ska jag återgå till min bok och Pippis. Ha det så gott! Kram Mumin



Min älskade lilla tomte från tiden då jag föddes.....åååå vad jag tycker han är söt, jag pussar alltid honom när jag tar upp han till jul och sedan pussar jag honom godnatt efter jul:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Pyntat o klart härinne också ser jag.Jättefint! Åhh va du är duktig med gympan. Jag struntar i min gympa idag. Du hinner då med allt. Städa, tvätta bilen, flirta med killar o läsa böcker. Själv har jag städat hallen idag. Ganska mycket att gå över vill jag lova.Det får vara min gympa.

Jättesöt tomte du har.Jag har också en speciell tomte som jag fick av min storebror när jag var liten. Han hade köpt den alldeles själv.Min bror är tyvärr borta nu sen några år.Han blev bara 59 år.

Ha en mysig kväll Mumin.KRAM på dej!

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Dim lilla träningsfreak men jag beundrar dig för din envishet och det bästa du får mig att motionera

mera Det är det jag behöver så fortsätt att inspirera mig Visst är det kul med människor som man kan skratta med Kramar till dig vännen / Tingeling

Kommentera inlägget här :