Tjenare moss!!

publicerat i Allmänt;
Idag har varit en bra dag hitills. Skulle till doktorn i eftermiddags för jag har ju väldiga problem med sömnen. Det jag äter till natten skulle ta kål på en gris:( Efter ett spinningpass på lunchtid så åt jag och gav mig iväg till doktorn. Jag fick nåt nytt som är ute på marknaden, det är rent melatonin, ett hormon som styr hjärnans dygnsrytm.....men jag ropar inte hej ännu....ikväll ska det prövas. Håll tummarna att det hjälper.

Jag måste säga att receptarier är det mest tråkiga och långsammaste som finns, ja dem kanske behöver vara noggranna, det är klart, men ibland tittar dem ju på burkarna tio gånger innan dem lämnar ifrån sig dem. Men idag fick jag betjäning av en sån bra kille. Alert och mycket kunnig. Han beskrev exakt hur tabletterna fungerade och kollade att dem passade ihop med min andra medicin och förklarade på ett mycket kunnigt sätt hur dem påverkar kroppen. Jag ska ta och skriva till apoteket och ge honom beröm för hans kunnighet. Det tycker jag han är värd. Jag berömde honom också när jag gick därifrån och han blev så himla glad för det. Som sagt små ord kan göra en lycklig. Vi behöver alla beröm och det behöver inte vara så märkvärdigt och gratis är det också:)

Sen har jag kommit på en bra grej i alla fall för mig och det är att äta mitt på dagen istället för att äta ett riktigt mål mat vid femtiden. Jag mår mycket bättre när jag får lite lagad mat och det är just vid ett-tvåtiden som kroppen behöver energi än senare på dagen. Sen kan man göra nåt enkelt på kvällen och på det sättet håller man sötsuget väck också. Det funkar på mig!

I morgon blir jag gräsänka  en hel helg. Pippis ska åka till Lettland och titta på speedway. Jag tycker det ska bli skönt att rå sig själv lite grann......men Pippis är lite orolig vad jag ska hitta på.....jag skoja med han och sa att nu ska jag leva loppan när du är borta ( det sa jag för ett par dagar sedan) och nu ikväll sa han på skoj att sonen får nog bevaka mig lite under helgen...........var det på skoj eller är han lite orolig? Ha ha ja vem vet........Mumin kanske ger sig av till stan och tar sig en kvällsrunda:)

Ha det så gott! Kram Mumin

Skenheliga Mumin:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fia:

Vad bra om du hittar en vana som fungerar för dig. Tänk om det gör underverk för din sömn med ett större mål mat mitt på dagen. Det är väl värt ett försök?

2:a kommentar, skriven , av Sylvia:

Hoppas den nya medlet hjälper dig. Vad roligt att du berömde killen direkt - varför är vi så snåla med att ge beröm när det är befogat. Man vet ju själv hur himla glad man blir. Ja du - Pippis fundear nog - Mumin tar man inte där man sätter henne!

3:e kommentar, skriven , av Kersti:

Hoppas att det kommer att fungera med det nya. Så bra tänkt att skriva och ge beröm. det skulle fler göra. Egentligen behövs så lite för att göra någon glad. Kram och ha en riktigt trevlig helg i din ensamhet.

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Fia: Ja jag hoppas att allt ska fungera. Kram på dig!



Sylvia: Ja vi får se i natt vad som händer......ja jag är nog sådan att jag berömmer mer än fördömmer. Jag vet själv hur roligt det är att få uppskattning. Kram på dig!



Kersti: Ja jag har skrivit till apoteket nu ikväll och gett pojken en eloge. Beröm är bra för alla. Tack ska du ha jag ska försöka roa mig så gott jag kan:) Kram på dig!

5:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Tänk vilken luring du är! Skräm inte Pippis nu så han inte törs åka hemifrån. Du får ju en mysig helg nu att göra precis vad du vill o när du vill. Tänk va skönt om det hjälper att ändra matvanorna o få bättre sömn av det.Det vore väl toppen! Ha det så himla skönt nu o ha en riktigt god natt.Kramar från mej!

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Klart du ska äta mitt på dan..jag äter lagad mat både till lunch och middag!



Ja receptarier är ett speciellt släkte haha..bland blir man ju galen.

Bra att du berömde honom tänk va lite som behövs för att göra någon glad.



Hoppas du får ordning på sömnen nu..sover du inte bättre nu när du inte röker??



Ja klackaran i taket när du är gräsänka..NEJ jag tänker att du går hem och myser med Gustaf i stället...ha en skön fredag, kramen

Kommentera inlägget här :