E jag klok?

publicerat i Allmänt;
I går så tog jag fram allt i frysen och tänkte att nu ska jag vara duktig och göra massa mat och frysa in så jag slipper stå varje dag och laga middag. 3 timmars matlagning blev det och jag svettades och svor ve och förbannelse över alla 8 rätterna som jag lagade till. Snyggt och prydligt skrev jag på vad det innehöll och datum. Sen började det att snurra i huvet och hjärtat banka....svimningskänslan var oundviklig. Inte hade jag ätit mycket på dan heller utan i min iver att bli färdig så jobbade jag på utan bara den........sov oroligt gjorde jag i natt också.......konstigt? NÄ!!!  Mumin i ett nötskal:) Så idag är jag så trött så jag vill kräkas. Vad lider jag av? Tvångstankar eller är jag manisk. Duktiga flickan har varit i gång igen:(.....men nu ska jag lägga mig en stund och vila.....det snurrar i huvet fortfarande, kroppen har väl sagt ifrån antar jag......men jag har i alla fall inte rökat på 3 veckor och det är jag mäkta stolt över. Förresten i morgon kommer Gustav till mormor.....hade han kunnat äta så hade han fått makrill, men det ska dottern och jag käka. Kram ha det gott! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sylvia:

Ja du kära vän. Vi är inte så bra på att lyssna på kroppens signaler i tid, känner igen mig lite grand. Du få väl försöka ta det lugnt några dagar så du kan njuta av lilla Gustav.

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Sylvia: Nä varför är man sådan? Känner jag mig rätt så så fort jag är bättre är det väl full rulle igen.......Kram Mumin

3:e kommentar, skriven , av Ingegerd:

Jätteduktigt av Dig att avhålla Dig från rökningen? Det kommer Gustav att gilla, den lille plutten är väl stor nu. Ta det nu lite lugnare, Du är bra som Du är, kram!

4:e kommentar, skriven , av Kersti:

Heja vad du är fantastisk. och nu har du mat så det räcker ett tag. kanske dags att ta det lite lugnt.

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Allt eller inget Mumin i ett nötskal..haha



Hoppas du mår bra nu då.kramen



Inga cigg här heller..jippi!

/Kramen

6:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Jag tycker det låter underbart att ha fixat såå mycket mat på en dag!Du är fantastisk, men det vore nog bra att kunna dela upp det lite grann o inte jaga på som en galning. Slit inte ut dej! Tänk på att du är mormor nu o ska orka med när Gustav blir större o mormor o han ska leka o busa. Du är superduktig på många andra sätt också t.ex rökstoppet!!JÄTTEBRA!Kramisar!

Kommentera inlägget här :